Netgigant i vild kurseksplosion
Det er en uhørt aktiestigning en dansk vækstkomet oplever trods sine kun fire dage på markedet.
Der bliver med stor sandsynlighed hældt champagne i glassene hos den danske internetbutik SmartGuy, der sælger modetøj.
I tirsdags registrerede firmaet sig på aktiemarkedet og fredag ved frokosttid var aktien steget med 700 procent.
- Det ser rimelig vildt ud det her. Der er meget irrational handel i aktien, men vi er da glade for, at mange vil købe vores aktier, sagde adm. direktør og medejer af SmartGuy Group Nicolai Kærgaard til epn.dk tidligt på dagen fredag.
Midlertidigt stop for handel
Omkring middagstid fredag valgte Fondsbørsen så at stoppe handlen af SmartGuy-aktierne midlertidigt. Efterfølgende kom SmartGuy med en pressemeddelelse, som var en gentagelse af fondsbørsmeddelelsen.
Her understregede SmartGuy, at selskabet forventer at udstede 51 millioner nye aktier i nær fremtid, og at de kommer til at koste omkring to kroner stykket. Samtidig understregede adm. direktør i SmartGuy Nicolai Kærgaard over for Ritzau, at det kun er 1,1 procent af de aktier, der allerede i dag eksisterer i selskabet, som er noteret på børsen.
Kort tid efter SmartGuy røg på aktiemarkedet, valgte den danske tøjgigant Bestseller at kaste sig over ti procent af firmaets aktier. Blandt andet det, har ifølge Business.dk haft betydning for det forrygende aktiesalg.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter