Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Smartguy i millionunderskud

Foto: smartguy.dk



Monday den 30 September 2013 kl. 14:41 af: Freja Thorbech

En kombination af store engangsomkostninger, en flytning til Polen og ekspansion, koster onlinesuccesen Smartguy et tocifret millionunderskud.

Det koster at flytte sine lageraktiviteter til udlandet.

Det har modesitet Smartguy måtte sande. I det netop offentliggjorte årsregnskab for 2012/13 melder onlinekometen om et underskud på 26,2 millioner kroner mod et overskud på 8,6 millioner året før. Og det er netop beslutningen om at flytte lageret til Polen, der blandt andet har kostet en nedskrivning på 20 millioner kroner. Derudover indeholder årets resultat særlige omkostninger på 3,1 millioner kroner.

LÆS OGSÅ: Dansk modegigant massefyrer

Der er dog også gode nyheder at finde i Smartguys årsregnskab. Virksomheden kan blandt andet melde om en omsætningsvækst på 29,8 procent til 441,7 millioner kroner og et positiv cash flow.

Har vundet markedsandele 

Både herhjemme og i udlandet fortsætter Smartguy med at udvide sine markedsandele på trods af en øget konkurrence på online modemarkedet.

- Markedsudviklingen for online salg af tøj og sko var i regnskabsåret kendetegnet ved fortsat markedsvækst og intensiveret konkurrence, men det er ledelsens vurdering, at koncernen samlet set har vundet markedsandel på såvel det nordiske hjemmemarked som på øvrige udenlandske markeder i alt, skriver ledelsen blandt andet i sin årsberetning.

Det er også den fortsatte styrkelse af markedspositionen, der ligger til grund for nogle af de initiativer, der har kostet på bundlinjen i årets resultat.

- For at sikre en fortsat styrkelse af markedspositionen lancerer koncernen løbende nye initiativer rettet mod en forøget internettrafik og forøget salgskonvertering på koncernens online salgsplatforme. Samtidig har SmartGuy Group i regnskabsåret 2012/13 gennemført væsentlige beslutninger såsom fx udflytning af lager til Polen samt opskalering og opgradering af marketingfunktion, der skal sikre en konkurrencedygtig og omkostningseffektiv platform, skriver ledelsen.

LÆS OGSÅ: Marketingchef skifter til konkurrerende onlinesucces



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD