Dansk onlinegigant indfører personlig betjening
Med en personlig stylist forsøger en succesrig online modehandler nu at give kunderne personlig betjening på nettet.
Den manglende personlige betjening på nettet kan skræmme nogle kunder væk.
Det forsøger Smartguy nu at undgå ved at indføre en personlig stylist, som kunden kan kontakte via website, mail eller telefon, skriver onlinegiganten i en pressemeddelelse.
- Et af de argumenter imod online handel vi hører er, at den personlige betjening og vejledning mangler. Derfor har vi valgt at introducere denne option, hvor kunden altid kan få vejledning i hvad der passer sammen, og ikke mindst passer til lige netop denne kunde, siger CEO Nicolai Kærgaard i pressemeddelelsen.
Bruger indsamlet data
Smartguy indsamler desuden data fra kundens besøg, som nethandleren vil bruge i et forsøg på at optimere sin kundeservice.
Nicolai Kærgaard afviser, at der er tale om misbrug af data og understreger, at det handler om service.
LÆS OGSÅ: Hvad er opskriften på god service i detail?
- Hvis vi kan vise kunden lige præcis den vare de var ude efter, ud af 50.000 varenumre – så er både kunden og vi glade, forklarer han.
Nicolai Kærgaard håber, at de nye tiltag kan give værdi for både Smartguy og kunderne.
- Både vi og vores kunder er enormt glade for relationen – vores kunder får en person bag skærmen samt en vejledning, der er svær at give online. Vi får en direkte respons fra vores kunder, som vi uden tvivl kan bruge til at forbedre vores forretning, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter