Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Bianco indgår samarbejde med netkomet

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 8 August 2013 kl. 14:42 af: Puk Holm Hansen

Den danske skokæde Bianco indgår nu samarbejde med en dansk netsucces, der indtog børsen sidste år.

Den populære skokæde Bianco har netop indgået samarbejde med netkometen SmartGuy. Med samarbejdet håber begge parter at kunne udnytte deres indbyrdes styrker. Det meddeler Smartguy og Bianco i dag i en pressemeddelelse.

- Vores ambition er at gøre internationale modetendenser tilgængeligt for så mange forbrugere som muligt. Det er vi lykkes med primært gennem salg fra vores fysiske butikker. Men vi ønsker at være der, hvor forbrugerne er, og derfor ser vi SmartGuy, som en nøglesamarbejdspartner og som den rigtige kanal i forhold til vores online strategi, forklarer marketingchef Jette L. Garnæs fra Bianco Footwear i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Netsucces lancerer eget tøjmærke

Fra Biancos side håber man altså at kunne udnytte online mulighederne ved samarbejdet. Men begge virksomheder ser store muligheder i et stærkt samarbejde mellem online og offline best practice, skriver Bianco og SmartGuy i pressemeddelelsen.

Bianco Footwear har også egen webshop, men Jette L. Garnæs ser nogle klare fordele ved en multibrand webshop som SmartGuys frem for en webshop med kun deres eget mærke.

Blåstempling fra dygtig detailhandler

Hos SmartGuy ser man det som en ros fra Biancos side, at de har sagt ja til at indgå samarbejdet.

-Samarbejdet er en blåstempling af vores koncept fra en dygtig detailhandler, der befinder sig i en, for SmartGuy, stærk produktgruppe. Med vores online tilstedeværelse i over 20 lande kan Bianco samtidig drage fordel af, at blive eksponeret på markeder, hvor de i dag ikke er tilstede, vurderer Christian Bjerre Kusk, der er blandt stifterne af SmartGuy og i dag er indkøbsdirektør i virksomheden, i pressemeddelelsen.

Rammer målgruppen

SmartGuy mener desuden, at Bianco passer godt ind i den målgruppe, som netsuccesen satser på, og forventer, at samarbejdet på sigt vil have en positiv effekt på salget.

-Vi har en klar forventning om, at de produkter som Bianco kan levere rammer lige ned i det som vores målgruppe efterspørger, lyder det fra Christian Bjerre Kusk, der samtidig peger på, at SmartGuys kundedatabase og internationale succes vil være en ideel platform for et brand som Bianco.

LÆS OGSÅ: Dansk netgigant i tysk million-opkøb

SmartGuy har gennem flere år oplevet en kraftig vækst på nye markeder. Den bølge af succes kan Bianco Footwear nu ride videre på, og ramme forbrugerne i en lang række europæiske lande.

Bianco Footwear blev startet tilbage i 1987 og har gennem årene oplevet en markant fremgang især i de nordiske lande. I dag findes der mere end 120 butikker i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island, Tyskland og i Mellemøsten. Dels Bianco Footwears egne butikker, dels franchisebutikker.

LÆS OGSÅ: Netgigant indtager børsen med milliardmålsætning

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD