Bianco indgår samarbejde med netkomet
Den danske skokæde Bianco indgår nu samarbejde med en dansk netsucces, der indtog børsen sidste år.
Den populære skokæde Bianco har netop indgået samarbejde med netkometen SmartGuy. Med samarbejdet håber begge parter at kunne udnytte deres indbyrdes styrker. Det meddeler Smartguy og Bianco i dag i en pressemeddelelse.
- Vores ambition er at gøre internationale modetendenser tilgængeligt for så mange forbrugere som muligt. Det er vi lykkes med primært gennem salg fra vores fysiske butikker. Men vi ønsker at være der, hvor forbrugerne er, og derfor ser vi SmartGuy, som en nøglesamarbejdspartner og som den rigtige kanal i forhold til vores online strategi, forklarer marketingchef Jette L. Garnæs fra Bianco Footwear i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: Netsucces lancerer eget tøjmærke
Fra Biancos side håber man altså at kunne udnytte online mulighederne ved samarbejdet. Men begge virksomheder ser store muligheder i et stærkt samarbejde mellem online og offline best practice, skriver Bianco og SmartGuy i pressemeddelelsen.
Bianco Footwear har også egen webshop, men Jette L. Garnæs ser nogle klare fordele ved en multibrand webshop som SmartGuys frem for en webshop med kun deres eget mærke.
Blåstempling fra dygtig detailhandler
Hos SmartGuy ser man det som en ros fra Biancos side, at de har sagt ja til at indgå samarbejdet.
-Samarbejdet er en blåstempling af vores koncept fra en dygtig detailhandler, der befinder sig i en, for SmartGuy, stærk produktgruppe. Med vores online tilstedeværelse i over 20 lande kan Bianco samtidig drage fordel af, at blive eksponeret på markeder, hvor de i dag ikke er tilstede, vurderer Christian Bjerre Kusk, der er blandt stifterne af SmartGuy og i dag er indkøbsdirektør i virksomheden, i pressemeddelelsen.
Rammer målgruppen
SmartGuy mener desuden, at Bianco passer godt ind i den målgruppe, som netsuccesen satser på, og forventer, at samarbejdet på sigt vil have en positiv effekt på salget.
-Vi har en klar forventning om, at de produkter som Bianco kan levere rammer lige ned i det som vores målgruppe efterspørger, lyder det fra Christian Bjerre Kusk, der samtidig peger på, at SmartGuys kundedatabase og internationale succes vil være en ideel platform for et brand som Bianco.
LÆS OGSÅ: Dansk netgigant i tysk million-opkøb
SmartGuy har gennem flere år oplevet en kraftig vækst på nye markeder. Den bølge af succes kan Bianco Footwear nu ride videre på, og ramme forbrugerne i en lang række europæiske lande.
Bianco Footwear blev startet tilbage i 1987 og har gennem årene oplevet en markant fremgang især i de nordiske lande. I dag findes der mere end 120 butikker i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island, Tyskland og i Mellemøsten. Dels Bianco Footwears egne butikker, dels franchisebutikker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter