Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Hvornår har du sidst sagt tak til en kunde?"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Skousen skaber millionærer efter turnaround

Jonas Dørken i midten er administrerende direktør i Skousen
Foto: Skousen



Torsdag den 4 februar 2016 kl. 11:31 af: Søren Duran Duus - 0

- Vi har en meget utraditionel tilgang til at drive detailhandel, oplyser Skousen, hvor franchisetagere nu tjener over en million per butik.

Det går den rigtige vej for hvidevareforhandleren Skousen.

I 2011 blev den dengang konkursramte butikskæde overtaget af WhiteAway Group, som igangsatte en turnaround, der til stadighed kan aflæses på franchisetagernes bundlinje hver måned.

Det konkluderer administrerende direktør i Skousen, Jonas Dørken.

I gennemsnit kunne hver Skousen-franchisetager i 2015 notere over en million kroner på bundlinjen per butik. Hvor meget over millionen ønsker kæden dog ikke at oplyse.

LÆS OGSÅ: Skousen vil kæmpe mod elektronikgiganter i Norge

Den massive turnaround startede ved sammensætningen af et hold inhouse, som er specialister i at ’gøre mere med mindre’, som varetager al drift, marketing og udvikling af brandet.

- Vi har en meget utraditionel tilgang til det at drive detailhandel. For eksempel benytter vi os generelt ikke af dyre reklamebureauer og mediebureauer, ligesom vi ikke har regionschefer og distriktschefer osv., som man har i traditionel detail-regi.

- Vi arbejder i stedet med online kommunikation – også til franchisetagerne, påpeger den it-ingeniøruddannede Jonas Dørken i en meddelelse.

LÆS OGSÅ: Fra konkurs til millionoverskud: Skousen har vendt forretningen

Nethandlen er også en naturlig del af forretningsstrategien.

- Nethandlen er med til at trække kunder i vores butikker. Langt størstedelen af forbrugere, som er på udkig efter hvidevarer, researcher på nettet, men ønsker stadig den personlige rådgivning i butikkerne – og her har vi bare de bedste rådgivere rundt i vores butikker, lyder det selvsikkert fra den 35-årige Skousen-direktør Jonas Dørken.

Hård konkurrence

Om den hårde konkurrence på området inden for hvidevare siger Jonas Dørken:

- Mange af vores konkurrenter har setups, hvor forhandlerne slet ikke har samme muligheder for at lave forretning, og derfor har vi desværre også set mange hvidevareforhandlere lukke og slukke de senere år.

- Der har været mange skriverier omkring de mindre kæder som Punkt 1, Hvidt og Frit, El-salg og Euronics, hvor forhandlere har ’udskiftet facadeskiltet’ og flyttet frem og tilbage mellem kæderne, fremhæver Jonas Dørken.

Der er ifølge direktøren ingen af de andre kæder, som tilnærmelsesvist laver samme resultater som Skousen-butikkerne.

LÆS OGSÅ: Modemilliardær køber stor andel af Skousen og WhiteAway



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD