Skønhedsprodukter rykker ud på nettet
I USA handler flere og flere skønhedsprodukter på nettet. Men der er potentiale til, at markedet kan udvikle sig langt mere, mener eksperter.
For 15 år siden troede mange stadig, at der ikke ville være interesse for at købe tøj på nettet. Man skal jo prøve det, før man køber det, tænkte mange.
Lidt samme mantra har man hørt indenfor skønhedsindustrien. Man kan jo ikke vide, om man kan lide en creme eller en læbestift, før man har prøvet den.
Måske er det også en af grundene til, at skønhedsprodukter i det hele taget ikke har slået igennem i netbutikker endnu. Det er dog bare et spørgsmål om tid. Det skriver konsulenterne i analysefirmaet BI Intelligence i hvert fald i deres nye rapport, ifølge Business Insider.
Markedet vil udvide sig
- Amerikanerne ventes at bruge 350 milliarder dollars på sundhedsmæssige produkter til personlig pleje i 2020, og 11 procent af dette salg ventes at komme fra e-handel, skriver Business Insider.
I USA er det lige nu de store handelssider Amazon og Sephora, der har den største del af markedet, men det vil sandsynligvis ændre sig vurderer rapporten. Begge sider findes også i Danmark.
Rapporten forklarer, at grunden til, at make-up salget over nettet ikke er mere populært, er, at det ofte er dyrt for netbutikkerne, at sende de små pakker. Men det findes der en løsning på i form af forskellige kundekoncepter.
- 38 procent af de amerikanske forbrugere, der jævnligt køber sundheds-og skønhedsprodukter online siger, at de er tilmeldt et abonnement service, skriver Business Insider.
LÆS OGSÅ: Matas kæmper i presset marked
Læs hele artiklen på Business InsiderFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter