Matas til tops i europæisk omdømme-undersøgelse
Den danske kæde har et af de bedste omdømmer i den europæiske detailbranche, viser en undersøgelse.
Matas har et rigtig godt omdømme.
Det viser en undersøgelse, som Reputation Institute har lavet i detailbranchen på tværs af 16 hovedsageligt europæiske lande i EMEA-regionen.
Den danske materialistkæde kommer ind på en samlet andenplads, kun overgået af britiske John Lewis. På tredjepladsen ligger den italienske modekæde Tod's.
- Ifølge undersøgelsen har vi det bedste omdømme blandt de mest synlige butikskæder i Danmark, og den nye benchmarking viser, at Matas omdømme er i international topklasse. Vi glæder os meget over resultatet, som alle ansatte i Matas har bidraget til og kan være stolte af, siger informations- og miljøchef i Matas Henrik Engberg Johannsen til detailfolk.dk.
Han understreger, at det betyder ekstra meget, at det er forbrugerne, der vurderer, at Matas har et godt omdømme.
Danskerne vægter ansvarlighed højt
Og det er netop forbrugerne, der kommer til orde i Reputation Institutes undersøgelse. De vurderer virksomhederne på baggrund af syv parametre, der blandt andet inkluderer produkter, service, innovation, ledelse og ansvarlighed.
- Forbrugerne har vurderet virksomhederne i forhold til syv parametre, og Matas har fået en fin bedømmelse på alle syv. Undersøgelsen viser, at de danske forbrugere vægter områderne produkter, service og ansvarlighed ekstra højt i vurderingen af virksomhederne, og netop på disse områder har Matas fået nogle af de højeste karakterer, forklarer Henrik Engberg Johannsen.
Reputation Institute skriver i undersøgelsen, at en virksomheds omdømme i høj grad påvirker firmaets forretningsmæssige resultater, herunder blandt andet lagerværdi, omsætning og markedsandel.
Hos Matas vil man fortsætte med at arbejde på sit omdømme.
- I Matas hviler vi ikke på laurbærrene. Med udgangspunkt i vores kerneværdier om at være en troværdig, dynamisk og ansvarlig virksomhed vil vi fortsætte med at hjælpe vore kunder med at have det godt, se godt ud og være i godt humør – for rimelige penge, siger Henrik Engberg Johannsen.
Undersøgelsen fra Reputation Institute viser samtidig, at detailbranchen generelt har et bedre omdømme i EMEA-regionen end eksempelvis fødevareproducenterne, transportbranchen, mediebranchen og den finansielle sektor.
LÆS OGSÅ: Detailåret 2014: Her er branchens vindere og tabere
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter