Matas i nyt app-samarbejde med kosmetikgigant
I et nyt samarbejde mellem Matas og L'Oreal om en populær app med mere end 10 mio. downloads, bliver de danske brugere sendt videre til Matas' webshop.
Make-Up Genius er en app fra L’Oréal Paris, der som en form for virtuel makeup-simulator giver kunderne mulighed for at teste, om et givent produkt passer til dem.
I dag får appen dansk premiere, og det sker i partnerskab med Matas' netbutik.
Det er man glad for hos Matas, hvor adm. direktør Terje List mener, at det skaber en unik oplevelse i købsprocessen.
- L’Oréal Paris giver os et helt unikt værktøj. Matas jo en stor og professionel spiller inden for skønhed og personlig pleje her i Danmark, med et veludviklet butiksnet. Samtidig har vi en spændende e-handel kanal, hvor hele det sortiment, som ligger i app‘en er repræsenteret. Har man også lyst til at se produkterne i virkeligheden, er det bare at gå hen i den lokale Matas og prøve dem. Derfor kan vi i fællesskab tilbyde forbrugerne en unik oplevelse i hele købsprocessen, siger han i en udtalelse.
Populær app inspireret af Hollywood
Appen er allerede downloaded mere end 10 millioner gange i USA, Frankrig og Kina.
Den er inspireret af Hollywoods filmteknologi og virker ved, at makeupen tilpasses ansigtet på kundens smartphone i 3D, så hun kan se, om farverne passer til hende. Man kan lege med alle farver – og fjerne dem igen med et swipe. Når den perfekte personlige makeup er fundet, kan kunden i den danske version gå direkte til Matas netbutik og købe de valgte produkter.
- Generation Y forbrugerne (18-30 år) vil have digitale løsninger. Som verdens største virksomhed inden for beauty produkter ser vi det som vores ypperligste opgave at være relevant for forbrugerne – være dér hvor de er og kommunikere med dem på en måde, de finder interessant og relevant, siger Sanne Lønskov, der er adm. direktør i L’Oréal Danmark.
LÆS OGSÅ: Hvordan kan detailhandlen fange de digitale forbrugere?
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter