Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Matas i nyt app-samarbejde med kosmetikgigant

Foto: detailfolk.dk



Monday den 4 May 2015 kl. 10:47 af: Freja Thorbech

I et nyt samarbejde mellem Matas og L'Oreal om en populær app med mere end 10 mio. downloads, bliver de danske brugere sendt videre til Matas' webshop.

Make-Up Genius er en app fra L’Oréal Paris, der som en form for virtuel makeup-simulator giver kunderne mulighed for at teste, om et givent produkt passer til dem.

I dag får appen dansk premiere, og det sker i partnerskab med Matas' netbutik.

Det er man glad for hos Matas, hvor adm. direktør Terje List mener, at det skaber en unik oplevelse i købsprocessen. 

- L’Oréal Paris giver os et helt unikt værktøj. Matas jo en stor og professionel spiller inden for skønhed og personlig pleje her i Danmark, med et veludviklet butiksnet. Samtidig har vi en spændende e-handel kanal, hvor hele det sortiment, som ligger i app‘en er repræsenteret. Har man også lyst til at se produkterne i virkeligheden, er det bare at gå hen i den lokale Matas og prøve dem. Derfor kan vi i fællesskab tilbyde forbrugerne en unik oplevelse i hele købsprocessen, siger han i en udtalelse.

Populær app inspireret af Hollywood

Appen er allerede downloaded mere end 10 millioner gange i USA, Frankrig og Kina.

Den er inspireret af Hollywoods filmteknologi og virker ved, at makeupen tilpasses ansigtet på kundens smartphone i 3D, så hun kan se, om farverne passer til hende. Man kan lege med alle farver – og fjerne dem igen med et swipe. Når den perfekte personlige makeup er fundet, kan kunden i den danske version gå direkte til Matas netbutik og købe de valgte produkter.

- Generation Y forbrugerne (18-30 år) vil have digitale løsninger. Som verdens største virksomhed inden for beauty produkter ser vi det som vores ypperligste opgave at være relevant for forbrugerne – være dér hvor de er og kommunikere med dem på en måde, de finder interessant og relevant, siger Sanne Lønskov, der er adm. direktør i L’Oréal Danmark.

LÆS OGSÅ: Hvordan kan detailhandlen fange de digitale forbrugere?



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD