Sådan bliver Amazing Jewelrys butikker
Med kraftig inspiration fra især Joe & the Juice og Pandora vil Jesper ’Kasi’ Nielsen have succes med sin nye smykkekæde. Ekspert er optimistisk.
Jesper ’Kasi’ Nielsen afslører nu mere af, hvordan han med sin nye satsning – smykkevirksomheden Amazing Jewelry – vil åbne masser af konceptbutikker i hele verden, når virksomheden snart slår dørene op.
- Amazing kommer til at vise folk, at man også kan få fede smykker for små penge. H&M, Zara og mange andre viser, at billigt ikke betyder dårlig kvalitet, og det skal vi også gøre, fortæller Jesper Nielsen i et interview med dagbladet Børsen.
Udover H&M og Zara er Joe & the Juice, Ikea og Pandora blandt inspirationskilderne til Amazing Jewelry, fortæller grundlæggeren Jesper Nielsen, der som bekendt selv har en fortid i den succesfulde smykkevirksomhed Pandora.
Endvidere fortæller Jesper Nielsen, at de mange hundrede Amazing Jewelry-butikker rundt i verden skal være ’coole’.
LÆS OGSÅ: Kasi-Jesper afslører ny stor smykke-butikskæde
Højt musik med unge hosts
- Vi har hentet inspiration hos blandt Joe & the Juice. Det skal være cool. Der bliver spillet house-musik, og ekspedienterne er unge og friske. Og så kalder vi dem i øvrigt ikke ekspedienter, men en host, siger Jesper Nielsen til Børsen.
Forretningsmodellen er, at Amazings produkter skal koste 50-70 procent mindre end andre mærker i samme kvalitet, og at butikkerne skal drives som franchising, hvor en franchisetager betaler for retten til at drive en Amazing-butik.
P.t. er der lavet aftaler om butikker i blandt andet Spanien, Rusland, Danmark og Tyskland – og i juni åbner de tre første Amazing Jewelry-butikker. Blandt andet åbner en smykkebutik på Strøget i København.
LÆS OGSÅ: Pressede smykkebutikker går sammen i ny kæde
Ekspert er optimistisk
Ifølge senioranalytiker i Sydbank Søren Løntoft Hansen kan Amazing Jewelry blive en succes.
- Segmentet affordable luxury vokser hurtigst i hele branchen, og jeg kunne godt se, at der kunne være plads til et selskab, som prismæssigt ligger helt nede i bunden af segmentet, siger Søren Løntoft Hansen, som følger smykkebranchen tæt, til Børsen.
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter