Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Pressede smykkebutikker går sammen i ny kæde

Jeweltimes direktør Finn Juhl og Bent Brodersen, der er formand for kædens bestyrelse
Foto: Pressefoto



Thursday den 3 September 2015 kl. 09:55 af: Søren Duran Duus

33 danske smykkebutikker går sammen for blandt andet at vinde markedsandele via den nye, frivillige indkøbskæde Jeweltime.

Sammen er man stærkest.

Sådan kunne det passende lyde fra en række danske smykkebutikker, som er gået sammen, fordi de ønsker at synliggøre smykkebranchen og vinde markedsandele.

Foreløbigt er 33 smykkebutikker gået sammen i den nye, frivillige indkøbskæde Jeweltime. Foreningen blev stiftet 30. juni og har medlemmer jævnt fordelt over hele Danmark - 17 i Jylland, 14 på Sjælland og to på Fyn.

- Formålet med Jeweltime er at synliggøre den danske smykkebranche og imødegå den stigende konkurrence fra anden detailhandel, som kædens smykkebutikker oplever. Vi ønsker derfor at vinde markedsandele gennem stærke samarbejdsaftaler med leverandører, markedsføring og andre innovative tiltag, der kan styrke medlemmernes forretning og image.

Det fortæller Bent Brodersen, formand for Jeweltime.

LÆS OGSÅ: Pandora forgylder dansk iværksætterpar

Generationsskifte og leverandører-aftaler

Bent Brodersen, som har forretningen 'Brodersen + Kobborg' i Ringkøbing, forventer, at indkøbskæden i løbet af de kommende par år får 70-80 medlemmer.

- Antallet er dog ikke afgørende. Det vigtigste er, at vi får de rigtige butikker med. Vi forsøger at samle de personlige og individuelle butikker af en vis størrelse, som kan se værdien i fælles udvikling samt et stærkt kædesamarbejde om indkøb og markedsføring, herunder på de digitale medier.

- Det er en frivillig kæde, hvor butikkerne bevarer deres særpræg, men nogle af fordelene skulle gerne være at lette generationsskifte og adgangen til aftaler med leverandører, fortæller Bent Brodersen.

- Hvorfor har I valgt at danne indkøbskæden Jeweltime nu?

- Der er flere af os, der kommer med en baggrund i en anden branche. Personligt er jeg uddannet optiker og kom ind i denne branche for 3,5 år siden. Smykkebranchens profilering kan klart styrkes, og branchen trænger til at blive fornyet. Vi vil med Jeweltime skabe et forum og et stærkere samarbejde mellem leverandører og butikker, forklarer Bent Brodersen til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Engelske butikker skal sælge danske smykker

Bliver hilst velkommen

Smykkebutikkerne har foreløbigt tegnet sig for medlemskab i tre år, hvilket blandt andet giver nye brands mulighed for at blive indarbejdet bredt i kædens butikker. Jeweltime satser først og fremmest på danske smykkeleverandører, men er allerede i god dialog med leverandører af kvalitetsprodukter fra både ind- og udland.

I brancheforeningen Danske Guldsmede og Urmagere hilser direktør Trine Thorning initiativet velkommen:

- Den nye kæde er fokuseret på detailledet, der er hårdt presset i disse år. Det er derfor særdeles positivt, at dygtige mennesker har mod til at skabe rum for nytænkning og innovation også i svære tider. Jeg ser det som et tegn på, at krisens greb løsner sig.

LÆS OGSÅ: Pandora vil nu åbne 375 nye konceptbutikker - i år



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD