Pandora forgylder dansk iværksætterpar
Ægteparret Anders Peter og Anne Trads Juel Sauerberg har solgt deres rettigheder til at sælge Pandora-smykker tre steder i Sydøstasien til den danske smykkeproducent.
I forbindelse med tirsdagens offentliggørelse af Pandoras halvårsregnskab kom det blandt andet frem, at ægteparret Anders Peter og Anne Trads Juel Sauerberg har solgt deres rettigheder til at sælge Pandora-smykker i Macau, Singapore og Filippinerne til den danske smykkeproducent.
Det sker, når Pandora ved årsskiftet overtager rettighederne fra familiefirmaet Norbreeze, som Anders Peter Juel Sauerberg søsatte i 2004, fortalte han i et større interview med detailfolk.dk tilbage i maj 2014.
I stedet for Norbreeze' rettigheder til at sælge Pandora-smykker i Macau, Singapore og Filippinerne kan det danske iværksætterpar nu se frem til en mere solid bankkonto, fordi salget til Pandora indbringer parret 149 millioner kroner, skriver Børsen.
Årlig vækst på omkring 40 procent
Ægteparret Anders Peter og Anne Trads Juel Sauerberg kan se tilbage på nogle meget gode år, især de seneste via salg af Pandoras smykker samt salg af smykker fra mærkerne Bering, Daniel Wellington, Timberland Watches og Cath Kidston.
Norbreeze har haft en årlig vækst på omkring 40 procent og en årlig omsætning, der for 2015 forventes at ramme tæt på en halv milliard kroner.
- Det er klart, at vores exit fra Pandora lægger en dæmper på væksten og bliver til at aflæse på næste års resultat. For selvom vi har andre stærke brands i porteføljen, har det danske smykkebrand været en vigtig vækstdriver for os. Men vi er i gang med nye tiltag, som betyder, at vi frem mod 2020 har årlig vækst på 25 procent, siger Anders Peter Juel Sauerberg til Børsen.
LÆS OGSÅ: Pandora vil nu åbne 375 nye konceptbutikker - i år
Enormt vækstpotentiale
Norbreeze holder dermed fast i selskabets 2020-strategi, hvor målet er at nå en årlig omsætning på 1,25 milliarder kroner. Det mål skal blandt andet opfyldes via Norbreeze' onlineportal Cocomi, der forhandler omkring 100 brands inden for smykker, ure og accessories.
- I øjeblikket foregår kun 1 procent af det totale retailsalg i regionen online, mens det i 2020 vil være hele 25 procent. Så potentialet er fænomenalt, siger Anne Trads Juel Sauerberg til Børsen.
LÆS OGSÅ: Sådan skabte et dansk iværksætterpar en asiatisk detailsucces
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter