Kasi-Jesper afslører ny stor smykke-butikskæde
Læs, hvordan smykke-iværksætteren Jesper ’Kasi’ Nielsen vil nå sit mål om at have 100 butikker inden 2018.
En af de største nyheder i den danske detailbranche i sidste uge var, da virksomheden Endless Jewelry i en pressemeddelelse skrev, at erhvervsmanden Jesper ’Kasi’ Nielsen ikke længere er en del af virksomheden Endless Jewelry, som han stiftede i 2013, og som han til sidst var bestyrelsesmedlem i.
Efter sit opsigtsvækkende exit fra Endless er Jesper Nielsen allerede nu klar til at udrulle sit næste forsøg på at skabe en global succes.
Det oplyser TV 2.
Således vil smykkematadoren Jesper Nielsen, som også er kendt fra Pandora, lave smykkebranchens svar på H&M med brandede butikker frem for mærkevare-smykker.
Den nye kæde har navnet Amazing Jewelry.
- Jeg er iværksætter og entreprenør og leder altid efter nye huller i markedet. Jeg kan godt lide at være first mover og tror, at vi med Amazing har set et segment, som kvinder verden over kommer til at tage godt imod, siger Jesper Nielsen til TV 2.
LÆS OGSÅ: Her er Kasi-Jespers salgsfidus til smykkebutikker
Vigtigt med en butikskæde
Ifølge Jesper Nielsen, som blandt andet har været Pandora-direktør, er han allerede i år klar til at åbne butikker i København, Tyskland og England.
Den første danske butik er tiltænkt et større lejemål på Strøget i København med håb om at nå sommergæsterne, og i vanlig Jesper Nielsen-stil er hans målsætning ambitiøs – nemlig at have 100 butikker den 1. januar 2018 efter franchise-model.
Visionen er med Jesper Nielsens egne ord at skabe en global prisrevolution og gøre, hvad han definerer som ’fine jewelry’ tilgængeligt for alle. Dermed lægger Jesper Nielsen op til direkte krig med sin gamle partner Pandora.
LÆS OGSÅ: Pressede smykkebutikker går sammen i ny kæde
Vil kopiere supply chain-strategier
Jesper Nielsen fortæller til TV 2, at han undgår at bryde sin konkurrenceklausul med Endless ved ikke at lave en smykkekonkurrent, men en butikskæde.
Selve materialet og produkterne i Amazing Jewelry vil blive produceret af de samme, som laver og har lavet andre smykkebrands. Dermed vil Nielsen kopiere supply chain-strategier fra de store etablerede smykkeproducenter. Men til lavpris.
LÆS OGSÅ: Pandora fortsætter vild ekspansion
Læs hele artiklen på TV 2Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter