Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kasi-Jesper afslører ny stor smykke-butikskæde

Arkivfoto har intet med Amazing Jewelry at gøre
Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 9 February 2016 kl. 06:10 - Kilde: TV 2

Læs, hvordan smykke-iværksætteren Jesper ’Kasi’ Nielsen vil nå sit mål om at have 100 butikker inden 2018.

En af de største nyheder i den danske detailbranche i sidste uge var, da virksomheden Endless Jewelry i en pressemeddelelse skrev, at erhvervsmanden Jesper ’Kasi’ Nielsen ikke længere er en del af virksomheden Endless Jewelry, som han stiftede i 2013, og som han til sidst var bestyrelsesmedlem i.

Efter sit opsigtsvækkende exit fra Endless er Jesper Nielsen allerede nu klar til at udrulle sit næste forsøg på at skabe en global succes.

Det oplyser TV 2.

Således vil smykkematadoren Jesper Nielsen, som også er kendt fra Pandora, lave smykkebranchens svar på H&M med brandede butikker frem for mærkevare-smykker.

Den nye kæde har navnet Amazing Jewelry.

- Jeg er iværksætter og entreprenør og leder altid efter nye huller i markedet. Jeg kan godt lide at være first mover og tror, at vi med Amazing har set et segment, som kvinder verden over kommer til at tage godt imod, siger Jesper Nielsen til TV 2.

LÆS OGSÅ: Her er Kasi-Jespers salgsfidus til smykkebutikker

Vigtigt med en butikskæde

Ifølge Jesper Nielsen, som blandt andet har været Pandora-direktør, er han allerede i år klar til at åbne butikker i København, Tyskland og England.

Den første danske butik er tiltænkt et større lejemål på Strøget i København med håb om at nå sommergæsterne, og i vanlig Jesper Nielsen-stil er hans målsætning ambitiøs – nemlig at have 100 butikker den 1. januar 2018 efter franchise-model.

Visionen er med Jesper Nielsens egne ord at skabe en global prisrevolution og gøre, hvad han definerer som ’fine jewelry’ tilgængeligt for alle. Dermed lægger Jesper Nielsen op til direkte krig med sin gamle partner Pandora.

LÆS OGSÅ: Pressede smykkebutikker går sammen i ny kæde

Vil kopiere supply chain-strategier

Jesper Nielsen fortæller til TV 2, at han undgår at bryde sin konkurrenceklausul med Endless ved ikke at lave en smykkekonkurrent, men en butikskæde.

Selve materialet og produkterne i Amazing Jewelry vil blive produceret af de samme, som laver og har lavet andre smykkebrands. Dermed vil Nielsen kopiere supply chain-strategier fra de store etablerede smykkeproducenter. Men til lavpris. 

LÆS OGSÅ: Pandora fortsætter vild ekspansion

Læs hele artiklen på TV 2


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD