Her er Kasi-Jespers salgsfidus til smykkebutikker
Regnskaberne i smykkefirmaet Endless ser knapt så gode ud efter en gennemgang foretaget af den nye direktør. Kasi-Jesper får skylden.
Det er nu kommet frem, at smykkefirmaet Endless, der tidligere har haft Jesper Nielsen som administrerende direktør, ikke har haft så stor en vækst, som først antaget. Det skriver Børsen.
Den nye administrerende direktør har gennemgået regnskaberne, som nu må revideres. Det skyldes, at Jesper Nielsen har givet mere end 3000 forhandlere lov til at sende smykker tilbage, hvis de ikke kunne sælge dem. Og det har butikkerne benyttet sig af.
Den metode har dog betydet, at det er svært at vide, præcis hvor meget der egentlig er blevet solgt. Og det har ifølge Børsen skabt utilfredshed blandt Endless' andre investorer.
- Det er en metode, som vi har lukket helt ned for. Det gjorde vi i efteråret, for det var ikke holdbart, at vi ikke kunne være sikre på tallene, siger Endless nye administrerende direktør, Paul Moonga, til Børsen.
Smykker sendes stadig tilbage
På trods af, at der er lukket ned for Jesper Nielsens salgspraksis, kort efter Paul Moonga kom til i sommeren 2015, vendte der stadig smykker tilbage fra butikkerne i resten af 2015.
- Det betyder, at vi må korrigere tidligere års resultater. Det arbejder vi med, siger Paul Moonga og understreger, at der ikke er tegn på ulovligheder.
Han forklarer, at andelen af smykker, der er blevet sendt tilbage, er betydelig, og at de reelle tal vil fremgå af det nye regnskab.
Fortryder ikke salgsmetode
Jesper Nielsen mener dog ikke, at der er noget i vejen med den tidligere strategi.
- Hvis jeg fortsat havde siddet i spidsen for Endless, havde vi stadig haft de betingelser. Jeg synes, de er rigtige, siger han til Børsen.
Jesper Nielsen ejer 20 procent af Endless, som han selv grundlage i 2013.
LÆS OGSÅ: Pandora fyrer hver tiende på hovedkontoret
Læs hele artiklen påFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter