Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Fynsk smykkeforretning oplever landsdækkende vækst

Guldsmed Peter Pind er indehaver af Pind J. Design Guldsmedie i Svendborg med 22 ansatte. I baggrunden står Svend Madsen fra en anden Svendborg-virksomhed, Indgang IT, der har leveret Visma Winkompas-løsningen
Foto: PR



Om Pind J. Design Guldsmedie:

Pind J. Design Guldsmedie i Svendborg er den største virksomhed i Danmark inden for salg og reparation af guld- og sølvsmykker.

Virksomheden består af 22 ansatte, der udover at fungere som værksted for 60 guldbutikker rundt i landet og administrerer virksomhedens egen butik, styrer virksomhedens webshop.

Kilde: Pind J. Design Guldsmedie

Thursday den 11 February 2016 kl. 06:10

En smykkeforretning i Svendborg er på få år blevet en af landets største virksomheder af sin slags. Succesen skyldes især to ting.

Her på detailfolk.dk elsker vi at skrive om vækst og succes.

Siden Pind J. Design Guldsmedie i Svendborg gik online med sin smykkeforretning, er den på få år blevet en af Danmarks største virksomheder inden for branchen, oplyser indehaver Peter Pind.

At guldsmed Peter Pinds smykkeforretning i dag er en landsdækkende smykkeforretning i vækst stiller krav til en effektiv styring på tværs af de forskellige forhandlere og platforme.

Løsningen har butikken fundet i et integreret it-system fra Visma, der samler alle dele af virksomhedens produkt- og kundeinformationer med økonomisystem, kasseløsning og webshop.

Webshoppen har ifølge Peter Pind de seneste tre år oplevet en voldsom vækst.

LÆS OGSÅ: Næsten 400 nye konceptbutikker løfter Pandora - flere på vej

Let for forhandlerbutikkerne

Pind J. Design Guldsmedie i Svendborg er med sine 22 ansatte en af Danmarks største virksomheder inden for design, reparation og salg af guld- og sølvsmykker.

Med både butik, værksted og en voksende webshop kommer virksomheden op på en stor mængde vare- og reparationsnumre. Det stiller store krav til det it-system, som skal varetage virksomhedens lagerstyring, varebestilling, fakturering, bogføring og regnskab.

- Vi har over 80.000 varenumre, hvilket betyder, at det økonomisystem, vi har brug for, skal kunne fungere som et integreret it-system, der skal være funktionelt på tværs af forhandlerbutikkerne og de forskellige platforme.

- Vi har ikke råd til, at eksempelvis lagerstyringen fejler, eller at webshoppen ikke holdes opdateret med nye varer, siger Peter Pind i en meddelelse.

LÆS OGSÅ: Kasi-Jesper afslører ny stor smykke-butikskæde

Ingen dobbeltarbejde

Når en vare sælges i butikken, hives den straks af hylden på lageret. Og når der er prisrettelser, slår det igennem på webshoppen med det samme.

- Det er fordele, som gør vores processer mere effektive, er mere tidsbesparende og er med til at eliminere dobbeltarbejde, forklarer Peter Pind.

LÆS OGSÅ: Pressede smykkebutikker går sammen i ny kæde



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD