Fynsk smykkeforretning oplever landsdækkende vækst
Om Pind J. Design Guldsmedie:
Pind J. Design Guldsmedie i Svendborg er den største virksomhed i Danmark inden for salg og reparation af guld- og sølvsmykker.
Virksomheden består af 22 ansatte, der udover at fungere som værksted for 60 guldbutikker rundt i landet og administrerer virksomhedens egen butik, styrer virksomhedens webshop.
Kilde: Pind J. Design Guldsmedie
En smykkeforretning i Svendborg er på få år blevet en af landets største virksomheder af sin slags. Succesen skyldes især to ting.
Her på detailfolk.dk elsker vi at skrive om vækst og succes.
Siden Pind J. Design Guldsmedie i Svendborg gik online med sin smykkeforretning, er den på få år blevet en af Danmarks største virksomheder inden for branchen, oplyser indehaver Peter Pind.
At guldsmed Peter Pinds smykkeforretning i dag er en landsdækkende smykkeforretning i vækst stiller krav til en effektiv styring på tværs af de forskellige forhandlere og platforme.
Løsningen har butikken fundet i et integreret it-system fra Visma, der samler alle dele af virksomhedens produkt- og kundeinformationer med økonomisystem, kasseløsning og webshop.
Webshoppen har ifølge Peter Pind de seneste tre år oplevet en voldsom vækst.
LÆS OGSÅ: Næsten 400 nye konceptbutikker løfter Pandora - flere på vej
Let for forhandlerbutikkerne
Pind J. Design Guldsmedie i Svendborg er med sine 22 ansatte en af Danmarks største virksomheder inden for design, reparation og salg af guld- og sølvsmykker.
Med både butik, værksted og en voksende webshop kommer virksomheden op på en stor mængde vare- og reparationsnumre. Det stiller store krav til det it-system, som skal varetage virksomhedens lagerstyring, varebestilling, fakturering, bogføring og regnskab.
- Vi har over 80.000 varenumre, hvilket betyder, at det økonomisystem, vi har brug for, skal kunne fungere som et integreret it-system, der skal være funktionelt på tværs af forhandlerbutikkerne og de forskellige platforme.
- Vi har ikke råd til, at eksempelvis lagerstyringen fejler, eller at webshoppen ikke holdes opdateret med nye varer, siger Peter Pind i en meddelelse.
LÆS OGSÅ: Kasi-Jesper afslører ny stor smykke-butikskæde
Ingen dobbeltarbejde
Når en vare sælges i butikken, hives den straks af hylden på lageret. Og når der er prisrettelser, slår det igennem på webshoppen med det samme.
- Det er fordele, som gør vores processer mere effektive, er mere tidsbesparende og er med til at eliminere dobbeltarbejde, forklarer Peter Pind.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter