Salg af bæreposer gav 2 mio til Danmarks Indsamling
Dansk dagligvarekædes salg af bæreposer og savannah-produkter har indbragt 2.105.982 kroner til Danmarks Indsamling.
Siden den 1. januar 2013 har kunderne i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Irma og Fakta haft muligheden for at støtte Danmarks Indsamling.
Hver gang de har valgt at købe en bærepose til 5 kroner er to kroner nemlig gået til Danmarks Indsamling. Og siden siden den 4. Januar har man også kunne støtte indsamlingen ved at købe bland andet kaffe, chokolade med mere fra det afrikanske mærke Savannah, her har Coop, der står bag kæderne nemlig selv smidt to kroner i puljen.
Det har nu betydet, at Coop den 8. januar kunne overrække en check på 2.105.982 kroner til Danmarks Indsamling. Pengene går blandt andet til medicin, vacciner og skoler til nogle af de mest udsatte indbyggere i Afrika.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter