Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Coop finder nye velgørenhedspartnere

Foto: detailfolk.dk



Monday den 7 January 2013 kl. 08:45 af: Mette Winkler

22 millioner har har flaskepant fra Kvickly, Fakta, Irma og resten af Coopfamilien skaffet Red Barnet og WWF Verdensnaturfonden de sidste 3 år. Nu skal nye organisationer nyde godt af danskernes flaskedonationer.

Coop er i fuld gang med at skifte velgørenhedsknappen på flaskeautomaterne i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Irma og fakta. Ved udgangen af januar skulle farven på samtlige atomater gerne være skiftet fra gul til pink. 

Farveskiftet indikerer, at Coop og FDB fra 1. januar 2013 har indgået et samarbejde med Børns Vilkår, der hjælper udsatte børn i Danmark - blandt andet gennem Børnetelefonen, og CARE, der arbejder med langsigtet bistand til fattige og udsatte familier i Afrika og Asien.

Fokus på børn i Danmark og resten af verden

- Vores nye samarbejdspartnere, CARE og Børns Vilkår, giver kunderne i Coops butikker mulighed for at støtte arbejdet for et bedre liv til mennesker ude i verden og lige rundt om hjørnet, siger Thomas Roland, chef for FDB’s ansvarlighedsafdeling i en kommentar til samarbejdet.

- De to organisationers indsats og effekt er meget konkret, støtteværdig og forholdsvis let at kommunikere, og det ved vi er meget vigtigt for at kunderne vil donere deres flaskepant, siger han.

Velgørenhedsknappen fungerer som en elektronisk indsamlingsbøtte, som Coop og FDB’s samarbejdspartnere får til låns mod at drive og udvikle den og mod at aflevere den i en bedre stand, end da de overtog den.

Danskernes flaskepant har gennem velgørenhedsknappen de seneste tre år samlet set indbragt Red Barnet og WWF godt 22 millioner kroner. 

Supermarkeder når ud til den brede befolkning

For Børns Vilkår og CARE er det et scoop at aftage ressourcerne fra velgørenhedsknappen i Coops supermarkeder.

- Velgørenhedsknappen er jo en direkte linje til den brede befolkning. Vi ser mange spændende muligheder i arbejdet, der ligger foran os, og vi glæder os til at løfte opgaven i tæt samarbejde med Coops kæder, butikker og medarbejdere, siger CARE Danmarks generalsekretær Niels Tofte.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD