Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Sådan vil StyleBox By Matas skabe succes

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 12 June 2013 kl. 15:58 af: Freja Thorbech

Med en helt ny konceptidé ønsker StyleBox By Matas at gøre op med det klassiske kosmetikkoncept og tilbyde de danske kvinder en helt ny mulighed for selvforkælelse.

- Det er hele styling-paletten samlet under et tag.

Sådan beskriver direktør for StyleBox By Matas Helle Zibrandtsen kædens koncept. Detailfolk.dk møder hende til åbningen af den anden StyleBox butik i Danmark. Tirsdag åbnede kæden sin første butik i Lyngby Storcenter og onsdag var turen så kommet til Field’s.

LÆS OGSÅ: Nu åbner StyleBox By Matas

Helle Zibrandtsen mener, at StyleBox’ koncept adskiller sig fra de kosmetikkæder, man ellers ser på det danske marked.

- Vores direkte konkurrenter er frisører og neglebarer. DNA’et i StyleBox er styling, forklarer hun, mens hun viser rundt i den hundrede kvadratmeter store butik.

Og selv om StyleBox er et koncept udviklet af Matas, minder butikken langt fra om en klassisk Matas-forretning med sin frisørafdeling og små negle- og makeupstationer. Og Helle Zibrandtsen frygter da heller ikke, at moderkæden bliver en konkurrent. Tværtimod.

- Vi ser en stor fordel i at være en del af Matas. Eksempelvis kan vores kunder optjene og bruge Club M point hos os, siger hun og henviser til Matas’ kundeklub, der har 1,2 millioner medlemmer.

LÆS OGSÅ: Matas: Klubkunder handler oftere og mere hos os

De hår-, makeup- og negleprodukter, som StyleBox sælger er da heller ikke noget, man kan finde på hylderne hos Matas.

- Vi sælger kun professionelle produkter, som man ellers kun kan købe hos frisører eller på nettet, forklarer Helle Zibrandtsen.

Danske kvinder har ventet på StyleBoks

Og Helle Zibrandtsen tror, at de danske kvinder vil tage godt imod StyleBox. Hun mener ligefrem, at kædens koncept er noget, de har gået og ventet på.

- Vi rammer noget i tidsånden. Vi tilbyder selvforkælelse, som kan passes ind i en travl hverdag, siger hun og henviser til, at kvinderne kan få ordnet hår, lakeret negle og lagt make-up et og samme sted.

Nu har de første butikker så slået dørene op, og det er ikke en tilfældighed, at de netop er placeret i to storcentre.

- Det er af strategiske årsager, at vi har placeret os i centre. Vi vil være et forfriskende pitstop for shoppende kvinder, forklarer direktøren.

Butikkerne er placeret i tidligere Esthetique butikker, da Matas overtog den konkurrerende kæde tidligere på foråret, men Helle Zibrandtsen kan ikke sige noget om, hvor mange StyleBox butikker vi kommer til at se i fremtiden, og hvor de præcis vil ligge.

LÆS OGSÅ: Matas opkøber konkurrent

- Vi har haft fokus på åbningen af de to butikker og har endnu ikke besluttet os for udrulningen, siger hun og understreger, at hun selvfølgelig har en tro på, at kæden på sigt vil have butikker over hele landet. Og også en webshop har man på tegnebrættet.

- Det ligger i konceptet, at vi skal have en webshop, og vi håber at have den klar i løbet af efteråret, siger Helle Zibrandtsen.

Da man på nettet ikke kan tilbyde samme muligheder for styling og rådgivning som i de fysiske butikker, tror Helle Zibrandtsen, at mange især vil bruge nettet til at købe produkter, som de allerede har fået rådgivning om i de fysiske butikker. På den måde skal konceptets offline og online handel spille sammen, forklarer hun.

Særlig henvendt til unge

Helle Zibrandtsen fortæller, at selvom man kan se lignende koncepter rundt om i verden er StyleBox ikke en direkte kopi af et eksisterende koncept.

- Konceptet er 100 procent udviklet af Matas supportet af vores leverandører, forklarer hun.

Hun lægger vægt på, at konceptet selvfølgelig er for alle kvinder, men særligt en gruppe vil nok finde det ekstra interessant.

- Unge piger kan godt lide at bruge penge på deres udseende, og da vores personale er på forkant med moden inden for hår og makeup, vil vi nok appellere særligt til dem, siger hun.

Og netop personalet er ikke det, man normalt ser i en detailbutik. Det er en blanding af detailuddannede, frisører og neglespecialister.

- Det er vigtigt, at vi har specialister inden for de enkelte kategorier, siger Helle Zibrandtsen til detailfolk.dk. 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD