Sådan vil Field’s sikre førertrøjen de næste ti år
Centret, der fejrer sin runde fødselsdag i disse dage, er allerede klar med planer, der skal sikre førerpositionen de næste mange år.
Field’s vil være det førende shoppingcenter i Skandinavien eller ”The Shoppingcenter of Scandinavia”, som centrets vision lyder.
Centret, der i disse dage kan fejre sin tiårs fødselsdag, vil blandt andet styrke sin position i markedet ved at udbygge med en ny multi biograf fra Nordisk Film Biografer. Startskuddet for den nye biograf bliver fejret ved en større ceremoni onsdag.
Allerede da Field’s slog dørene op i 2004, drømte man om at lave en biograf. Først skulle der bygges en p-kælder under biografen, og dernæst blev projektet midlertidigt forsinket grundet krisen. Nu er byggeriet i gang, og Field’s nye multi biograf står klar til sommeren 2015.
- Det her har vi ventet på i flere år, og vi glæder os, siger center manager Lotte Eiskjær Andersen til detailfolk.dk.
Udover biografen vil den nye tilbygning også huse en del af Ørestad Gymnasium. Gymnasiet mangler plads til et nyt innovativt medielab, som nu i stedet bliver placeret i Field’s. Det nye medielab bliver indrettet med permanente tv-studier, plads til medieproduktion og også områder til mere almindelig undervisning. I gadeplan bliver der også plads til detailbutikker og caféer. Det er endnu ikke helt på plads, hvilke butikker og caféer der vil komme til at ligge her.
- Men vi er i fuld gang med at leje det ud og vi har dialog med flere spændende koncepter, lyder det fra Lotte Eiskjær Andersen.
Biografbygningen vil blive knyttet sammen med Field’s via to gangbroer, der giver adgang til plan 1 og plan 2 i centret.
Vil være trendsætter
Også inde i selve Field’s er der store planer for fremtiden. Blandt andet skal der ske en masse på plan 2, der huser centrets caféer og restauranter
- Vi vil være trendsættere inden for bespisning i centre, siger Lotte Eiskjær Andersen.
Hun fortæller, at man blandt andet arbejder på at få styrket det nuværende bespisnings udvalg med nye koncepter indenfor det trendy ”healthy food” område. Derudover arbejdes der på at skabe en anden kundeoplevelse på plan 2. Det vil sige, at hele plan 2 vil få en større ”make-over” for på den måde at skabe et lækkert bespisningsområde af international karakter.
Derudover vil resten af centret også gennemgå en større forvandling de kommende år.
- Som en sideløbende proces vil vi bl.a. også skabe nye inspirerende loungeområder rundt i centret, toiletterne vil blive shinet op, og kunderne vil blive budt velkommen med indbydende ankomstområder i p-kælderen. Vi vil altså lave en større forvandling af Field’s, nu hvor vi har ti år på bagen, siger Lotte Eiskjær Andersen.
Med de spændende og ambitiøse planer for fremtiden, forventer center manageren, at Field’s vil styrke sin markedsposition yderligere de kommende år.
- Vi ser meget positivt på fremtiden. Vi forventer at udvikle os bedre end markedet generelt de kommende år, både hvad angår øget kundestrøm og øget omsætning, siger hun til detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter