Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Sådan bør e-handlere bruge Facebook

Client Partner hos Facebook, Louise Gregersen, gav deltagerne på årets e-handelskonference gode råd om brugen af Facebook.
Foto: FDIH



Tuesday den 15 October 2013 kl. 05:50 af: Freja Thorbech

Det er langfra kun det sidste klik, der tæller på Facebook, slog Client Partner hos Facebook Louise Gregersen fast på årets e-handelskonference.

Når e-handlere kaster sig over Facebook skal de kigge længere end til det sidste klik.

Det slog Client Partner hos Facebook Louise Gregersen fast på årets e-handelskonference. Hun havde lagt vejen forbi konferencen for at fortælle deltagerne, hvordan det sociale medie kan bruges til at påvirke e-handlen. 

Mange e-handlende måler deres e-handelssucces ud fra det sidste klik, som gerne skulle føre et salg med sig, men det er ikke nødvendigvis den optimale måde at bruge Facebook på.

- Det er ligesom at høste uden at så, sagde Louise Gregersen blandt andet fra talerstolen og slog fast, at Facebook er et opdagelsesmedie for forbrugerne.

- Man skal se sin Facebook-side som en kilde i stedet for en destination i sig selv, sagde hun og mindede om, at forbrugerne har en lang række touchpoints undervejs, som kan være lige så vigtige som det sidste klik.

En effektiv markedsføringskanal

Og Facebook er et oplagt et sted at være for e-handlere. 

 - Vi er en af de mest effektive markedsføringsplatforme, der findes, sagde Louise Gregersen fra talerstolen og slog fast, at de 3 millioner Facebook-brugere i Danmark potentielt set er 3 millioner forbrugere.

Facebook har dagligt tre gange så stor en rækkevidde som de største danske dagblade. Derfor handler det også om at præcisere sin målgruppe i alt, hvad man gør på det sociale medie. Men det er netop noget, som danskernes brug af Facebook tillader, forklarede Louise Gregersen.

- Folk er engagerede i Facebook og skriver personlige data ind, sagde hun.

Eksempelvis kunne hun fortælle, at 840.000 danskere har registreret sig som forældre på Facebook.

Fokuser på newsfeedet

Client Partneren slog også fast, at man som e-handler bør lægge sit fokus og sin annoncering i neewsfeedet.

- Facebook er en engagerende platform, og som e-handelsvirksomhed vil I gerne have, at folk klikker videre, sagde hun og fortalte, at sandsynligheden for det netop er størst fra neewsfeedet. Det skyldes blandt andet, at højreside annoncering ikke vises på mobilen. Dermed går man mange potentielle besøgende glip af annonceringen, da 1,7 millioner danskere dagligt logger på Facebook fra mobilen.

Virksomhederne er også nødt til at forholde sig til, at Facebook er en anden type kommunikationskanal end eksempelvis en hjemmeside.

- Virksomhederne skal tilpasse deres indhold til Facebook. De kan ikke bare gøre, som de plejer, sagde Louise Gregersen.

Hun sluttede af med at opsummere et par korte, konkrete råd til de tilstedeværende. 

- Lav opslag målrettet til dem I vil tale med, boost det over for dem I vil nå og ram dem på de devices de bruger, sagde hun.

LÆS OGSÅ: Højdepunkter fra årets e-handelskonference 2013



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD