Kvickly-tilbud skaber Facebook-furore
Kvickly har ændret sine retningslinjer, efter flere kunder på Facebook har kritiseret et tilbud i denne uges tilbudsavis.
Et tilbud i denne uges tilbudsavis fra Kvickly har fået mange danskere op af stolen og til tasterne på Facebook.
Dagligvarekæden har i denne uge en jakke fra firmaet Canadian Goose på tilbud. Det er faldet mange for brystet, fordi virksomheden, der producerer jakkerne, bruger pels fra prærieulve, der fanges i saksefælder. Kvickly har ellers markeret sig på netop dyreetik, da kæden for nyligt valgte at stoppe al salg af æg fra burhøns.
LÆS OGSÅ: Supermarkedskæde stopper salg af buræg
Kvicklys Facebook-væg glødede søndag med indlæg fra skuffede kunder.
Kæden var dog hurtigt ude med en kommentar - også på Facebook. Her lovede man en hurtig reaktion efter et internt møde mandag.
Facebook-debat
Det satte gang i en fornyet debat blandt Facebook-brugerne. Eksempelvis skriver Kvickly-kunde Pia Mørk i en kommentar til opslaget:
- Jeg har indtil videre valgt at handle i Kvickly, fordi her er et godt udvalg af ordentlige, økologiske og bæredygtige produkter! De som søger elendige varer til lave priser, handler ikke alle deres indkøb i Kvickly! Jeg forventer derfor ikke, som kunde - at skal konfronteres med noget så kontroversielt et produkt som Canada Goose!
Andre skriver, at det må være op til folk selv at bestemme, om de vil købe de kontroversielle jakker eller ej.
Ændrer retningslinjer
Mandag kom så den officielle reaktion fra Kvickly-ledelsen. Kæden vil ikke trække jakkerne tilbage, men ændrer sine retningslinjer fremadrettet.
- Fangsten foregår fuldt lovligt og jakkerne sælges fuldt lovlige i Danmark. Derfor har Kvickly ikke haft nogle betænkeligheder ved at sælge jakkerne. Men vi har lyttet til kritikken og har besluttet at indføre en bestemmelse i vores varekrav-specifikationer, så vi ikke fremadrettet kan sælge varer, der er produceret med hår eller pels fra dyr, der er fanget på denne måde, skriver Kvickly blandt andet.
Det ser umiddelbart ud til at falde i god jord hos kunderne. I hvert fald synes 358 godt om reaktionen i skrivende stund blot 3 timer efter, at den blev lagt på Facebook.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter