Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Så mange netbutikker planlægger at udvide Black Friday

Foto: detailfolk.dk



Afstemning

Black Friday nærmer sig. Hvordan tror du salget bliver hos dig sammenlignet med sidste år?

Det bliver bedre end sidste år
 
Det bliver på samme niveau
 
Det bliver lavere end sidste år
 
Ved ikke/deltager ikke i Black Friday
 
Tuesday den 5 November 2019 kl. 11:46 af: Kristian Holgersen

En ugelang Black Friday-kampagne ser ud til at blive en udbredt strategi blandt landets netbutikker. Mange dropper Singles Day.

Julen varer længe - koster mange penge. Det samme kan efterhånden siges om årets store udsalgsbrag - Black Friday - som begynder at brede sig ud på flere dage.

I år satser fire ud af ti danske netbutikker således på at udvide deres Black Friday-kampagne til at vare hele ugen. Det viser en undersøgelse, som analyseinstituttet Kantar Sifo har foretaget på vegne af PriceRunner.

At Black Friday falder 29. november - en uge senere end de foregående år - spiller en væsentlig rolle. Datoen er nemlig lønningsdag - og ligger helt tæt op ad julesalget.

- De butikker vi har talt med fortæller samstemmende, at de håber på at de kan hente et godt udsalgs resultat hjem ved at lave et ugelangt Black Week udsalg, siger Martin Andersen i en pressemeddelelse. Han er direktør for produkt og prissammenligningstjenesten PriceRunner.

Men julen spøger stadig, lyder vurderingen.

- Butikkerne er bekymrede for deres julesalg, da Black Friday og julegaveindkøb falder lige oveni hinanden. De senere år har danskerne i stærkt stigende grad købt deres julegaver på Black Friday udsalget, og det er gået ud over det samlede julesalg, siger Martin Andersen.

Lav tilslutning til Singles Day

November byder også på verdens største udsalgsdag - Singles Day - men den er ikke slået igennem herhjemme.

Ifølge undersøgelsen fra Kantar Sifo har blot 1 ud af 10 butikker planer om at gøre mere ud af Singles Day end sidste år. Størstedelen vælger endda helt af droppe dagen.

- 80 procent af butikkerne siger de slet ikke planlægger at holde Singles Day-udsalg, siger Martin Andersen og uddyber:

- Det er lidt overraskende, og er sandsynligvis udtryk for at butikkerne holder igen med at introducere flere udsalgsdage for at sikre sig at de kan holde indtjeningen på Black Friday og julesalget.

LÆS OGSÅ: Her jubler de over rekorder på Black Friday



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD