Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Alle kender ROI, men har du fokus på ROE?"

- Morten Max, MAX - Retail Made Simple
Læs bloggen her

Nets: Derfor endte Black Friday uden rekord

Foto: detailfolk.dk



Afstemning

Hvordan endte Black Friday 2018 sammenlignet med 2017?

2018 var markant bedre end 2017
 
2018 var lidt bedre end 2017
 
Det endte på cirka samme niveau
 
2018 var lidt ringere end 2017
 
2018 var markant ringere end 2017
 
Ved ikke
 

FAKTA

Største danske handelsdage målt på dankortforbrug.

1. 24. november 2017 (Black Friday): 2.117 mio. kroner

2. 25. november 2016 (Black Friday): 2.001

3. 27. november 2015 (Black Friday): 1.983

4. 22. december 2017: 1.966

5. 23. november 2018 (Black Friday): 1.942

Kilde: Nets

Mandag den 26 november 2018 kl. 11:28 af: Kristian Holgersen - 0

Man skal flere år tilbage for at finde en Black Friday, hvor forbrugerne brugte dankortet mindre end i år, viser tal fra Nets.

Selvom forbrugerne som ventet brugte enormt mange penge under Black Friday, så blev det langt fra til en rekord. Det skriver dankort-udbyderen Nets i en pressemeddelelse. 

Dankortforbruget endte på 1,94 milliarder kroner, og det er markant mindre end sidste år. Faktisk skal man helt tilbage til 2014 for at finde et mindre resultat.

- Vi forventede selvfølgelig, at Black Friday blev en af de allerstørste handelsdage nogensinde, og vi var spændte på, om rekorden fra sidste år ville blive slået, siger Jeppe Juhl-Andersen, direktør i Nets og ansvarlig for dankortet.

- Men med et dankortforbrug på 1,94 milliarder kroner lander vi 8 procent under Black Friday 2017. Det er formentligt et udtryk for, at mange butikker i år havde valgt at sprede deres slagtilbud over flere dage, fortsætter han.

Nethandel stiger

Tallene fra Nets viser, at hovedparten af Black Friday-købene fandt sted i butikkerne. Nethandlen tegnede sig for 16,8 procent af dankortforbruget -  en stigning på 3,2 procentpoint sammenlignet med sidste år.

Omsætningen fra nethandel forventes dog at stige i takt med, at netbutikkerne får ekspederet ordrerne.

- Mange danske butikker er gode til at imødekomme forbrugerens ønsker både online og offline, siger Tine Marie Andersen i pressemeddelelsen. Hun er politisk konsulent i Dansk Erhverv.

- Derfor foregår Black Friday både i butikken og på webshoppen - hovedparten af Black Friday-omsætningen ender dog stadig i de fysiske butikker, fortsætter hun.

LÆS OGSÅ: Ikea: Black Friday udvander forbrugernes tillid



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD