Reklameskærme i lufthavnen skal aflure passagerer
Nye digitale skærme i Københavns Lufthavn giver annoncørerne helt nye muligheder for at målrette deres indhold til specifikke rejsende.
Solcreme til familien på vej på charterferie eller et lækkert armbåndsur til forretningskvinden på vej til Bruxelles.
Fremover vil 600 digitale skærme rundt om i Københavns Lufthavn målrette reklamerne til de 25 millioner rejsende, der årligt passerer igennem lufthavnen, skriver Berlingske Business.
Det sker blandt andet via små tilkoblede kameraer, der kan aflæse de forbipasserendes alder og køn. Samtidig er skærmene også koblet op på lufthavnens systemer, så reklamerne også kan tilpasses efter rejsemålet ved den nærmeste gate.
Det er Dansk Reklame Film står bag den nye teknologi, og lufthavnen i København bliver den første af sin slags, der vil benytte sig at teknologien.
Kommerciel direktør i Københavns Lufthavne Peter Krogsgaard siger til Berlingske Business, at skærmene er med til at gøre lufthavnen mere attraktiv for annoncørerne.
Aftalen mellem Dansk Reklame Film og Københavns Lufthavne strækker sig over fem år og er på et trecifret millionbeløb.
LÆS OGSÅ: Butikkernes mannequindukker holder øje med dig
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter