Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Pris-bommert får Matas til at annullere masser af ordrer

Foto: Matas



Monday den 12 November 2018 kl. 10:21 - Kilde: Flere medier

Kunder i tusindtal nåede at slå til i netbutikken, før Matas rettede fejlen. Men kan ordrerne annulleres? Forbrugerrådet er i tvivl.

Egentlig havde Matas planlagt at give medlemmerne 20 procents rabat på alle parfumer i netbutikken. Men noget gik galt, skriver BT og Ekstra Bladet.

I flere timer endte parfumerne med at koste en tyver - uanset førpris. Da Matas endelig rettede fejlen, havde 2.800 kunder slået til.

De kommer sandsynligvis til at vente forgæves ved postkassen, for Matas har nemlig annulleret de mange netordrer.

- En parfume, der koster 500 kroner, burde have kostet 400 kroner, men kostede pludselig 20 kroner, siger Elisabeth Toftmann Klintholm til Ekstra Bladet. Hun er chef for Investor Relations og Corporate Affairs i Matas.

- Vi har annulleret ordrerne jævnfør vores generelle handelsbetingelser, hvor vi tager forbehold for pris- og trykfejl, og det må man sige, at der helt tydeligt er tale om i det her tilfælde, fortsætter hun.

Forbrugerrådet er i tvivl

Om Matas med rette kan annullere alle ordrene er svært at vurdere, siger Forbrugerrådets vicedirektør, Vagn Jelsøe, i en kommentar til BT.

Det springende punkt er, om den enkelte kunder handler i god tro. Hvis fejlen er indlysende - koster en bil 20 kroner - har butikken ret til at holde på varerne. Med parfume er det sværere at gennemskue, mener han.

- Man kigger på køberne – om det er en person, der har forstand på det her område og bevidst har handlet på fejlen. Har de købt 100 parfumer, så er der nok en bagtanke. Altså, har man købt mange eksemplarer af varen, ville det tale imod kundens sag, siger Vagn Jelsøe til BT.

LÆS OGSÅ: Kunderne raser - 90 procent rabat var en fejl



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD