Presset discountkæde indfører tilbud
For første gang i 40 år vil discountkæde nu friste kunderne med tilbud, som man kender det fra resten af detailbranchen.
I 40 år har discountkæden Aldi ikke haft prisnedsættelser og fængende tilbudsskilte som en del af prisstrategien. Men det ændrer sig nu, skriver Finans.
Aldi bryder sin hidtidige linje for at få flere kunder ind i kædens 189 danske butikker, som ikke har formået at hive et overskud hjem i flere år.
- Vi har i flere undersøgelser set, at forbrugerne ikke i tilstrækkelig grad vurderer, at vi har de bedste tilbud. Vi er beviseligt billigst, når vi taler faste priser på dagligvarer, og det vil vi fortsætte med at være. Men de danske forbrugere efterspørger flere tilbud, og det vil vi gerne lytte til, siger vicedirektør i Aldi Danmark, Thomas Bang, til Finans.
En større revitaliseringsproces
Thomas Bang uddyber, at det er en “større revitaliseringsproces,” der giver anledning til at bryde med de gamle principper. Som Detailfolk tidligere har berettet om, præsenterende Aldi sidste år en stor investeringsplan, der skal opgradere og modernisere kædens butikker.
- Vi er ikke kendt for at have de mest indbydende butikker, eksempelvis har vores kassebånd længe været til frustration for vores kunder. Det gør vi nu noget ved, så indkøbsoplevelsen kommer i top, sagde Thomas Bang dengang i en pressemeddelelse.
I det seneste årsregnskab har koncernen Aldi Holding Aps en nettoomsætning på 3,7 mia. kroner, mens underskuddet er på 243 mio. kroner.
LÆS OGSÅ: Topchef: Her skal Aldi tjene penge
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter