Topchef: Her skal Aldi tjene penge
Den nye topchef for Aldi er klar til at forandre discountkæden. Bare at satse på lave priser er ikke nok, siger han.
Tidligere i sin karriere gjorde Finn Tang discountkæden Lidl til en indbringende forretning i Danmark. Nu er turen kommet til Aldi, hvor han har været topchef i fire måneder. Det skriver Børsen.
Aldi har haft underskud siden 2009. Men hvis den dårlige stime skal brydes, så er det ikke nok at være billigst, vurderer Finn Tang.
- Vi skal være stærkere på pålæg, ost og mælk, hvor vi har en markant lavere markedsandel, end vi burde have. Så får man kunden oftere ind i butikken, og det er en forudsætning for at drive omsætningen i vejret, siger han til Børsen.
Tidligere har Aldi haft et stort fokus på sortimentet inden for non-food.
I 2016 ramte omsætningen 3,7 mia. kroner, mens underskuddet var 243 mio. Finn Tang forventer vækst i tallene fra 2018.
LÆS OGSÅ: Magtkampen i Aldi er afgjort i retten
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter