Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Disse fejl skræmmer kunderne væk fra din netbutik

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 31 August 2017 kl. 11:10 - Kilde: FDIH

Stavefejl er bare en af de ting, der kan få rigtig mange kunder til at forlade en netbutik, viser en ny undersøgelse.

Hvis en butik gør et dårligt indtryk, så vælger kunderne som regel hurtigt at finde udgangen for i stedet at lægge pengene hos en konkurrent. Det samme princip gælder på nettet.

Nu har FDIH undersøgt, hvad der helt konkret får danskerne til at fravælge netbutikker, når de handler ind online. Og her spiller tillid en klar hovedrolle, lyder det fra den administrerende direktør.

- Tillid er alfa og omega, når man handler på nettet. Hvis kunden ikke kan finde et telefonnummer, en mailadresse eller et CVR-nummer, og siden også er fyldt med gebrokkent sprog, så er det svært at overbevise forbrugerne om, at de skal handle netop der, siger Niels Ralund på organisationens hjemmeside.

Her er de fem fejl, som skræmmer flest kunder væk:

  • 85 procent: Kontaktoplysningerne fremgår ikke.
  • 83 procent: Netbutikken er skrevet på dårligt dansk.
  • 83 procent: Netbutikken har fået dårlig omtale i forbrugeranmeldelser.
  • 82 procent: Netbutikken har ufyldestgørende produktbeskrivelser og produktbilleder i lav kvalitet.
  • 63 procent: Leveringstiden er for lang.

Kilde: FDIH E-handelsanalyse

LÆS OGSÅ: Sådan fik lokal butik succes på nettet 

Læs hele artiklen på FDIH


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD