Disse fejl skræmmer kunderne væk fra din netbutik
Stavefejl er bare en af de ting, der kan få rigtig mange kunder til at forlade en netbutik, viser en ny undersøgelse.
Hvis en butik gør et dårligt indtryk, så vælger kunderne som regel hurtigt at finde udgangen for i stedet at lægge pengene hos en konkurrent. Det samme princip gælder på nettet.
Nu har FDIH undersøgt, hvad der helt konkret får danskerne til at fravælge netbutikker, når de handler ind online. Og her spiller tillid en klar hovedrolle, lyder det fra den administrerende direktør.
- Tillid er alfa og omega, når man handler på nettet. Hvis kunden ikke kan finde et telefonnummer, en mailadresse eller et CVR-nummer, og siden også er fyldt med gebrokkent sprog, så er det svært at overbevise forbrugerne om, at de skal handle netop der, siger Niels Ralund på organisationens hjemmeside.
Her er de fem fejl, som skræmmer flest kunder væk:
- 85 procent: Kontaktoplysningerne fremgår ikke.
- 83 procent: Netbutikken er skrevet på dårligt dansk.
- 83 procent: Netbutikken har fået dårlig omtale i forbrugeranmeldelser.
- 82 procent: Netbutikken har ufyldestgørende produktbeskrivelser og produktbilleder i lav kvalitet.
- 63 procent: Leveringstiden er for lang.
Kilde: FDIH E-handelsanalyse
LÆS OGSÅ: Sådan fik lokal butik succes på nettet
Læs hele artiklen på FDIHFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter