Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Sådan fik lokal butik succes på nettet





Friday den 4 August 2017 kl. 09:27 af: Kristian Holgersen

En lille ostebutik i Viborg har fået kontakt til en stor gruppe potentielle kunder gennem en digital satsning med skrabelodder.

Markedsføring kan være en udfordring for lokale butikker, der ikke har midlerne til at rulle de helt store kampagner ud. Men nu viser det sig endnu en gang, at online spil kan være en effektiv måde at få hevet nye potentielle kunder ind i folden på.

På bare en uge fik indehaveren af Frøken Ost i Viborg, Britt Henriksen, nemlig 1721 nye abonnenter til sit nyhedsbrev, efter hun satte gang i en kampagne med et online skrabespil. Det skriver udbyderen Scratcher i en pressemeddelelse.

I alt besøgte 6454 personer siden med skrabespillet i den uge i juni, hvor kampagnen kørte - og af dem blev over 26 procent konverteret til nye abonnenter. De kan nu være med til at gøre markedsføringen af Frøken Ost endnu mere effektiv.

- Man kan importere de 1721 nye kontakter ind i Facebooks annoncemodul, så man kan køre sin annoncering 100 procent målrettet mod den gruppe, fortæller skaberen af spillet, Henrik Lund, fra firmaet Scratcher.

Desuden behøver præmierne ikke være enormt store. Britt Henriksen satte et tapasplatte inklusiv vin på højkant som førstepræmie og 10 gavekort til butikkens mest populære ost. Som trøstepræmie kunne brugerne få en rabatkode på 10 procent. Det viste sig at være nok.

Jysk har også held med digitale spil

Hos Jysk har de haft succes med et lignende koncept - her var skrabelodderne blot skiftet ud med et lykkehjul. Kampagnen skaffede den internationale kæde over en kvart million nye modtagere af nyhedsbrevet fordelt på 13 lande.

- Lykkehjulet er tydeligvis et hit, uanset om man er fra Danmark eller Grækenland. Det er nogle fantastiske resultater, som vi har fået på tværs af de mange forskellige lande. Vi var spændte på at sammenligne resultaterne, men der er gode takter over hele linjen, så det kan vi kun være tilfredse med, sagde Hanne Bang Vorre, E-Business Director i Jysk Nordic, tidligere på året i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Digital satsning skal gavne Bog & idé-butikkerne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD