Digital satsning skal gavne Bog & idé-butikkerne
Kæden vil styrke samspillet mellem webshoppen og de fysiske butikker. Det skal en ny platform og en kendt erhvervsprofil sørge for.
Med lanceringen af en nyudviklet platform på nettet vil Bog & idé knytte endnu tættere bånd mellem webshoppen og de fysiske butikker. Det skriver den landsdækkende kæde i en pressemeddelelse.
På bog-ide.dk kan kunderne således glæde sig over en forbedret søgefunktion, mere inspiration i form af blogs, anmeldelser og anbefalinger samt integration af de sociale medier.
- Med en ny, forstærket digital tilstedeværelse imødekommer vi vores kunders nye søge- og købsmønstre og får flettet online og offline langt bedre sammen, siger Michael Meyer, bestyrelsesformand for Indeks Retail, hvor Bog & idé hører under.
Nettet kan styrke de fysiske butikker
Selvom det er helt normalt at købe bøger på nettet, så er de traditionelle boghandlere ikke et overstået kapitel, mener man hos Bog & idé.
- Mange tror måske, at online-handlen går ud over de fysiske butikker, men vi oplever det stik modsatte. Der er en rigtig god synergi imellem effektiv søgning og bogindkøb på nettet og den personlige service og inspiration, vi kan tilbyde i vores landsdækkende net af butikker, siger Michael Meyer.
Ny mand i bestyrelsen
For at øge fokus på samspillet mellem webshoppen og de fysiske butikker har Ib Nørholm fået posten som næstformand i bestyrelsen. Han er blandt andet kendt som medejer af WhiteAway.
- Vi ved, at al handel i dag starter på nettet, men at langt størstedelen af handlen faktisk ender i en fysisk butik, fordi kunderne vil have personlig kontakt og service – nøglen til succes er at være relevant på nettet og ikke bare have et visitkort på sit site, men en dyb hjemmeside, der giver masser af god information og inspiration, siger Ib Nørholm.
- Jeg glæder mig til, med min viden og erfaring fra mange års arbejde med at opbygge WhiteAway, at bidrage til udviklingen af fremtidens Bog & idé, fortsætter han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter