Jysk har succes med international kampagne
Et simpelt spil på nettet har givet Jysk markant flere modtagere af nyhedsbrevet i flere lande.
Det kan være svært at få tilkæmpet sig opmærksomhed på nettet. Men hos Jysk har de fundet en mulig løsning.
Efter en måneds kampagne med et digitalt lykkehjul, hvor kunderne kunne vinde gavekort, har Jysk fået en kvart million nye modtagere af sit nyhedsbrev. Det skriver boligkæden i en pressemeddelelse.
De mange nye læsere, som Jysk kalder potentielle kunder, fordeler sig på 13 lande. Her har kampagnen kørt i april måned som en del af kædens 38-års jubilæum.
- Lykkehjulet er tydeligvis et hit, uanset om man er fra Danmark eller Grækenland. Det er nogle fantastiske resultater, som vi har fået på tværs af de mange forskellige lande. Vi var spændte på at sammenligne resultaterne, men der er gode takter over hele linjen, så det kan vi kun være tilfredse med, siger Hanne Bang Vorre, E-Business Director i Jysk Nordic.
Blev testet på det danske marked
Sidste år kørte det digitale lykkehjulsspil på Jysk.dk for at teste teknikken og undersøge potentialet. Med 52.000 spillere og en samlet rækkevidde på næsten 700.000 på Facebook på bare et par uger, var interessen markant.
- Efter første omgang med lykkehjulet sidste år var vi ikke i tvivl om, at det skulle rulles ud internationalt. Det har også vist sig at være den helt rette strategi. Jeg er overbevist om, at lykkehjulet har mere potentiale i endnu flere lande, og vi arbejder selvfølgelig også hele tiden med at finde nye måder at engagere vores kunder på, siger Hanne Bang Vorre.
Lykkehjulet drejede i følgende 13 lande: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Holland, England, Tjekkiet, Ungarn, Rumænien, Bulgarien, Slovakiet, Grækenland og Ukraine. I alt skrev 250.000 spillere sig op til at modtage Jysks nyhedsbrev, hvilket i snit svarer til en stigning på 20 procent.
LÆS OGSÅ: Jysk viser tænder: Går "aggressivt" til nyt marked
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter