Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Presset Matas introducerer nyt lavpriskoncept

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 5 January 2016 kl. 10:17 af: Søren Duran Duus

Danmarks største materialistkæde går nu til modangreb for at vinde markedsandele. Online-medlemsklub står på spring til at konkurrere med Matas.

Den stigende konkurrence på skønheds- og plejeprodukter får nu Matas i offensiv. 

Således meddeler Danmarks største materialistkæde, at man introducerer et nyt lavpriskoncept under navnet ’Altid’. Et lavpriskoncept, der ifølge Matas betyder, ’at forbrugerne ikke længere behøver at holde øje med, hvornår de mest anvendte dagligvarer inden for personlig pleje er på tilbud’.

Der er ikke tale om en enkeltstående kampagne, men om et nyt vedvarende priskoncept.

- Vi ønsker med dette tiltag at gøre det endnu nemmere og mere attraktivt for forbrugerne at handle i Matas. Vi vil fortsætte med at have mange spændende ugentlige tilbud, men vi vil i supplement hertil sikre, at forbrugerne altid kan få de mest anvendte varetyper inden for personlig pleje til en lav pris, siger Matas’ administrerende direktør, Terje List, i en meddelelse.

Over 100 forskellige dagligvarer inden for personlig pleje indgår i Matas’ nye priskoncept.

LÆS OGSÅ: Både positive og negative takter fra Matas

Online-medlemsklub står på spring

I et interview med dagbladet Børsen tilbage i september 2015 fortalte online-medlemsklubben Luxplus, som vokser stærkt i Danmark og Sverige, og som tilbyder sine medlemmer parfume og skønhedsprodukter til priser, der ligger markant under priserne i fysiske butikker, at netop Matas er online-medlemsklubbens største konkurrent.

- Matas er dem, vi er størst rebel overfor, sagde medstifter af Luxplus Martin Schultz Andersen til Børsen.

Luxplus’ forretningsmodel går ud på, at virksomheden køber et bredt udvalg af skønheds- og plejeprodukter fra de leverandører i EU, hvor varerne kan købes billigst, og opbevarer dem på et centrallager i Glostrup. Produkterne sælges online til betalende medlemmer til tæt på engrospris.

LÆS MERE I: Digital skønhedsbutik angriber Matas



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD