Presset Matas introducerer nyt lavpriskoncept
Danmarks største materialistkæde går nu til modangreb for at vinde markedsandele. Online-medlemsklub står på spring til at konkurrere med Matas.
Den stigende konkurrence på skønheds- og plejeprodukter får nu Matas i offensiv.
Således meddeler Danmarks største materialistkæde, at man introducerer et nyt lavpriskoncept under navnet ’Altid’. Et lavpriskoncept, der ifølge Matas betyder, ’at forbrugerne ikke længere behøver at holde øje med, hvornår de mest anvendte dagligvarer inden for personlig pleje er på tilbud’.
Der er ikke tale om en enkeltstående kampagne, men om et nyt vedvarende priskoncept.
- Vi ønsker med dette tiltag at gøre det endnu nemmere og mere attraktivt for forbrugerne at handle i Matas. Vi vil fortsætte med at have mange spændende ugentlige tilbud, men vi vil i supplement hertil sikre, at forbrugerne altid kan få de mest anvendte varetyper inden for personlig pleje til en lav pris, siger Matas’ administrerende direktør, Terje List, i en meddelelse.
Over 100 forskellige dagligvarer inden for personlig pleje indgår i Matas’ nye priskoncept.
LÆS OGSÅ: Både positive og negative takter fra Matas
Online-medlemsklub står på spring
I et interview med dagbladet Børsen tilbage i september 2015 fortalte online-medlemsklubben Luxplus, som vokser stærkt i Danmark og Sverige, og som tilbyder sine medlemmer parfume og skønhedsprodukter til priser, der ligger markant under priserne i fysiske butikker, at netop Matas er online-medlemsklubbens største konkurrent.
- Matas er dem, vi er størst rebel overfor, sagde medstifter af Luxplus Martin Schultz Andersen til Børsen.
Luxplus’ forretningsmodel går ud på, at virksomheden køber et bredt udvalg af skønheds- og plejeprodukter fra de leverandører i EU, hvor varerne kan købes billigst, og opbevarer dem på et centrallager i Glostrup. Produkterne sælges online til betalende medlemmer til tæt på engrospris.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter