Pop-up butikker tager tweets som betaling
Det er kun opdateringer på de sociale medier, der dur som valuta i to nye pop-up butikker fra Marc Jacobs, der tidligere har haft stor succes med en lignende butik.
Man kan godt lade kontanter og kreditkort blive hjemme, hvis man lægger vejen forbi en af Marc Jacobs pop-up butikker i weekenden.
I stedet er det mobilen, der skal op af lommen, når man skal betale ved kassen. Valutaen i de to butikker, der slår dørene i henholdsvis London og Amsterdam, er nemlig opdateringer på de sociale medier i form af tweets og billeder på Instagram. Det skriver flere internationale medier.
Forbrugerne skal blot benytte hashtagget #MJDaisyChain for at kunne få Marc Jacobs produkter som tasker og parfumer med hjem. Butikkerne, der åbner under navnet Daisy Marc Jacobs Tweet shop, bliver indrettet med lounge, neglebar, fotostand og gratis wi-fi.
Har tidligere åbnet lignende butik
Det er ikke første gang, at Marc Jacobs lader kunderne betale via de sociale medier. I februar åbnede designeren en lignende butik i New York under den amerikanske modeuge, som vi tidligere her beskrevet her på detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Tweets: Nu som betalingsmiddel
Her blev den samlede indtjening ifølge Retaildetail til 13.500 tweets og 4.300 Instagram-billeder. Noget der resulterede i 770.000 likes samlet set.
Marc Jacobs er ikke den eneste, der har forsøgt sig med anderledes betalingsformer. Tidligere har vi her på detailfolk.dk beskrevet, hvordan en pop-up butik i Portugal kun tog imod bloddonationer.
LÆS OGSÅ: Pop-up butik tager blod som betaling
Se en video om Marc Jacobs pop-up butikken i London nedenfor.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter