Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Pop-up butik tager blod som betaling

Foto: Fox Portugal



Thursday den 8 May 2014 kl. 05:40

I en anderledes pop-up butik kommer man ikke langt med sine penge, kun blod dur som valuta.

Det nytter ikke noget at slagte sparegrisen eller finde pungen frem fra tasken.

I The Walking Dead Blood Store er det, som navnet hentyder til, kun blod, der dur. Kunderne skal nemlig rulle ærmerne op og lade sig stikke, hvis de vil have nogle af butikkens varer med hjem.

Pop-up butikken blev i første omgang lanceret i Portugal i forbindelse med premieren på fjerde sæson af tv-serien The Walking Dead. Tv-kanalen Fox Portugal, der sender zombie-serien, vidste, at seriens mange fans gerne ville have mere blod, så det fik de. Fox Portugal lancerede pop-up butikken i samarbejde med den nationale blodbank. Den røde kropsvæske er butikkens officielle valuta, og jo flere ml blod kunderne donerer, desto mere merchandise fra tv-serien kan de få med hjem.

Pop-up butikken fik bloddonationerne i den portugisiske blodbank til at stige med 571 procent i forhold til året før. 67 procent donerede blod for første gang. Den store succes betyder, at der vil komme lignende butikker i Spanien, Holland, Tyrkiet, Brasilien, Argentina, Columbia og USA.

Se en video om konceptet nedenfor.

LÆS OGSÅ: Tweets: Nu som betalingsmiddel



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD