Ny pop-up butik skal øge danskernes ostekendskab
I forsøget på at udvide danskernes ostehorisont har Arla åbnet en pop-up butik på Købmagergade i København.
Danskerne ved ikke nok om Arlas ostemærke Castello.
Det mener man hos Arla, der vil forsøge at udbedre kendskabet til mærkets sortiment, der omfatter mere end den blåskimmelost, som danskerne normalt forbinder Castello med. Derfor har mejerigiganten nu åbnet en pop-up butik på Købmagergade i København.
- Castello er et meget stærkt brand i udlandet på linje med Lurpak og dansk bacon. I Danmark er der bare ikke så mange, der ved, at Castello reelt er et kendt brand internationalt, og at sortimentet omfatter meget mere end de velkendte blåskimmeloste. Det vil vi gerne give de danske forbrugere mulighed for at opleve, siger Jakob B. Knudsen, der er marketingdirektør i Arla Danmark, i en udtalelse.
Butikken skal give en totaloplevelse
Butikken er et af resultaterne af, at Arla har besluttet sig for at fordoble markedsføringsbudgettet for Castello. I butikken kan københavnere og turister få mulighed for at smage på hele sortimentet fra Castello og flere af de oste, der i dag kun fås på eksportmarkederne.
Pop-up butikken er bygget op om temaet ”kunsten at nyde god ost”. Der er derfor lagt vægt på, at ostene bliver præsenteret visuelt flot, ligesom det er muligt at smage blandt andet vin, kiks og chutney til osten for at få en totaloplevelse. I løbet af pop-up butikkens 10 ugers levetid, vil der blive afholdt forskellige smagearrangementer og temaaftener, da et af formålene med pop-up butikken er at få mulighed for at interagere med forbrugerne.
- Vi glæder os til at få folks respons på vores oste, og derigennem få en indikation af, hvad danskerne egentlig mener om Castello, og hvad der falder i deres smag, siger Jakob B. Knudsen.
Butikken åbnede den 4. april og vil være at finde i Købmagergade frem til den 31. maj. Herefter rejser konceptet videre til New York, London og en række andre storbyer.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter