Nyt koncept vil sikre hyldemeter til mærkevarer i supermarkedet
En nyt markedsføringskoncept skal sikre mærkevarevirksomheder plads på hylderne i takt med den øgede konkurrence fra supermarkedernes egne mærker.
Der er kommet flere og flere private label-produkter på hylderne rundt om i de danske supermarkeder.
Det gør det sværere for mærkevarevirksomhederne at få plads på hylderne. Det vil det nye markedsføringskoncept og dealsite Eventme nu gøre op med.
- Danmark er ved at udvikle sig til et ’privat label land’. Mærkevarevirksomhederne er presset, og vi ønsker at hjælpe dem med at sparke benene væk under indkøberne og skabe et større indsalg, siger Jens Schmidt, der er Managing Partner i Kulma, der står bag Eventme.
Eventme fungerer som en for for dealsite, hvor kunderne, når de køber et givent produkt, får et værdigavekort, der giver 50 procent i rabat på flere hundrede kulturelle oplevelser i Danmark. Når kunden kommer hjem fra supermarkedet, kan de gå ind på Eventmes site og vælge blandt et stort udvalg af sports-, biograf-, teater- og familieoplevelser.
Findes allerede i Dansk Supermarked
Det nye koncept, der netop er lanceret, har allerede fundet vej til hylderne i den danske dagligvarehandel, herunder Dansk Supermarked:
- Det er vigtigt for os, at vi kan tilbyde vores kunder noget nyt og spændende, og som repræsenterer en større værdi end blot en liter mælk. Det kan vi med Eventme, der er en helt ny kampagneform, som vi ikke har set tidligere inden for dansk detailhandel, siger Karin Sommer, der er marketingchef i Føtex, i en udtalelse.
Ifølge Eventme skal det være slut med uinteressante konkurrencer, billige armbåndsure og andre ting, der ikke skaber værdi for kunderne.
- Det er det første tiltag nogensinde, der på den ene side skaber øget værdi til produktet, og på den anden side giver kunden en utrolig bred vifte af oplevelser uanset interesser og geografi. Det er det unikke i Eventme, siger Jens Schmidt.
Kan øge omsætningen
En af de virksomheder, der kan se mulighederne i Eventme er Naturpharma. Her mener direktøren, at det nye tiltag kan være med til at fremme omsætningen.
- Eventme giver Natupharma og andre mærkevarevirksomheder en mulighed for at få en dialog med dagligvarehandlen, som er helt unik og uden fortilfælde. Den investering, vi gør i Eventme, kommer hjem igen ved en marginal omsætningsfremgang. Udbyttet er samtidig, at vi vinder markedsandele fra konkurrenterne, siger direktør Mads Bødtcher-Hansen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter