Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Nyt koncept vil sikre hyldemeter til mærkevarer i supermarkedet

Foto: Eventme



Tuesday den 27 May 2014 kl. 14:30 af: Freja Thorbech

En nyt markedsføringskoncept skal sikre mærkevarevirksomheder plads på hylderne i takt med den øgede konkurrence fra supermarkedernes egne mærker.

Der er kommet flere og flere private label-produkter på hylderne rundt om i de danske supermarkeder.

Det gør det sværere for mærkevarevirksomhederne at få plads på hylderne. Det vil det nye markedsføringskoncept og dealsite Eventme nu gøre op med.

- Danmark er ved at udvikle sig til et ’privat label land’. Mærkevarevirksomhederne er presset, og vi ønsker at hjælpe dem med at sparke benene væk under indkøberne og skabe et større indsalg, siger Jens Schmidt, der er Managing Partner i Kulma, der står bag Eventme.

Eventme fungerer som en for for dealsite, hvor kunderne, når de køber et givent produkt, får et værdigavekort, der giver 50 procent i rabat på flere hundrede kulturelle oplevelser i Danmark. Når kunden kommer hjem fra supermarkedet, kan de gå ind på Eventmes site og vælge blandt et stort udvalg af sports-, biograf-, teater- og familieoplevelser.

Findes allerede i Dansk Supermarked

Det nye koncept, der netop er lanceret, har allerede fundet vej til hylderne i den danske dagligvarehandel, herunder Dansk Supermarked:

- Det er vigtigt for os, at vi kan tilbyde vores kunder noget nyt og spændende, og som repræsenterer en større værdi end blot en liter mælk. Det kan vi med Eventme, der er en helt ny kampagneform, som vi ikke har set tidligere inden for dansk detailhandel, siger Karin Sommer, der er marketingchef i Føtex, i en udtalelse.

Ifølge Eventme skal det være slut med uinteressante konkurrencer, billige armbåndsure og andre ting, der ikke skaber værdi for kunderne.

- Det er det første tiltag nogensinde, der på den ene side skaber øget værdi til produktet, og på den anden side giver kunden en utrolig bred vifte af oplevelser uanset interesser og geografi. Det er det unikke i Eventme, siger Jens Schmidt.

Kan øge omsætningen

En af de virksomheder, der kan se mulighederne i Eventme er Naturpharma. Her mener direktøren, at det nye tiltag kan være med til at fremme omsætningen.

- Eventme giver Natupharma og andre mærkevarevirksomheder en mulighed for at få en dialog med dagligvarehandlen, som er helt unik og uden fortilfælde. Den investering, vi gør i Eventme, kommer hjem igen ved en marginal omsætningsfremgang. Udbyttet er samtidig, at vi vinder markedsandele fra konkurrenterne, siger direktør Mads Bødtcher-Hansen.

LÆS OGSÅ: Supermarkeder får flere egne mærker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD