Ny konference sætter strategien tilbage på agendaen
Fra at være et fyord under krisen er strategi igen kommet på agendaen rundt om i det danske detaillandskab. En ny konference sætter fokus på netop strategi.
Fremtid og strategi er igen kommet på agendaen efter flere års krisestemning.
Det mærker man hos trend- og konsulenhuset pej gruppen, der derfor lancerer en ny konference om netop strategi.
- Strategi er kommet på agendaen igen efter det har været et fyord i mange år, hvor der har været krise, og det har handlet om overlevelse. Man kan ikke tænke tre-fire år frem, hvis man ikke ved om overlever indeværende regnskabsår, siger adm. direktør Louise Byg Kongsholm til detailfolk.dk.
Hos pej gruppen har man mærket interessen ved flere forespørgsler om at kigge ud i fremtiden og bidrage til strategiprocesser, men Louise Byg Kongsholm fremhæver også som et eksempel på det øgede fokus på strategi, at alle de store dagligvarekæder i løbet af 2014 har været offentliggjort strategier for fremtiden efter i flere år at have forholdt sig tavse om emnet.
LÆS OGSÅ: Her er Coops strategi frem mod 2024
- Nu er det igen godt at tænke på, hvad skal vi, hvor skal vi hen, hvad byder fremtiden på? Vi er ovre det værste, og så bliver vi nødt til at tænke fremad igen, siger Louise Byg Kongsholm.
Både teori og erfaringer på programmet
Til den nye konference, der løber af stablen i pej gruppens egne lokaler i Herning den 4. marts, har man sammensat et program af både teoretikere og erfarne erhvervsfolk, der selv har haft strategien inde under huden.
Blandt andet vil forfatteren Jens Refshøj fortælle om indholdet af sin nye strategibog REstrategy, ligesom også både Matas topchef Terje List og Coop-boss Peter Høgsted vil lægge vejen forbi.
Louise Byg Kongsholm håber, at deltagerne vil tage både konkrete erfaringer og nye teoretiske perspektiver med sig hjem.
- Med den flok, vi har samlet, er der jo flere årtiers samlet erfaring i at lægge strategi. Så det er både erfaring fra, hvad andre har gjort, hvad de har lært af, hvilke fejl de har begået og eksempler på, hvordan de selv afkoder fremtiden og får lagt en plan. Og så kommer der også en del teoretikere med deres perspektiver, siger Louise Byg Kongsholm.
Hun vil selv bidrage med en kortlægning af fremtiden rent trendforskningsmæssigt.
- Hvad det er for en fremtid, man skal navigere i? Når man skal til at lægge strategi, er man nødt til at vide, hvordan fremtiden ser ud, siger trendforskeren Louise Byg Kongsholm til detaifolk.dk.
Pej gruppens strategi- og fremtidskonference bliver afholdt i Herning den 4. marts.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter