Nu har SmartGuy skiftet navn
I forsøget på at understøtte en helt ny identitet lancerer det tidligere SmartGuy nu et nyt design og flytter samtidig sit hovedkvarter.
Nu er det slut med SmartGuy.
Som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk bekendtgjorde online modesuccesen i forbindelse med offentliggørelsen af det sidste årsregnskab, at man ville ændre navn.
LÆS OGSÅ: SmartGuy skifter navn - er det smart?
Søndag gik SmartGuy så i luften med det nye navn. Fremover vil onlinebutikken lyde navnet StylePit.
Lancerer nyt design
I forbindelse med navneskiftet har selskabet også lanceret et helt nyt og redefineret design på sitet, som nu i højere grad vil henvende sig til den mere modebevidste forbruger. Den ændrede identitet vil samtidig medføre en mere selektiv indkøbsproces, hvor antallet af brands reduceres over tid.
Samtidig fokuserer StylePit ekstra meget på det nordiske hjemmemarked, hvilket har betydet, at man har lukket sine kontorer i Moskva og Tyskland.
- De seneste måneder har været en intens men givtig proces, hvor vi i samarbejde med bestyrelsen og vores dedikerede ansatte har diskuteret hvilken identitet og strategi, der kan være med til at sikre koncernen sin berettigelse i e-commerce fashion markedet – og dermed være med til at sikre koncernens langsigtede vækst og lønsomhed i et meget konkurrencepræget marked, siger adm. direktør, Thomas Wandahl, i en selskabsmeddelelse.
For at understøtte den nye identitet har man også valgt at flytte hovedkvarteret fra Jyderup til København den 1. august. Det sker, fordi en adresse i København er mere hensigtsmæssig i forhold til StylePits positionering, rekruttering af fremtidige medarbejdere og samarbejde med forskellige partnere.
SmartGuy blev ellers i sin tid stiftet i Jyderup af de to iværksættere Christian Bjerre Kusk og Nicolai Kærgaard. Netbutikken startede som et tomandsprojekt i kælderen under Christian Bjerre Kusks fars tøjbutik i netop Jyderup.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter