Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Ni råd til bedre digitalisering af din virksomhed

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 24 August 2016 kl. 06:10 af: Lise Møller Schilder

Internettet skaber mange muligheder, men også hårdere konkurrence. Her er ni gode råd, som kan kickstarte en god digitalisering.

Man kan hurtigt købe sig fattig i diverse onlinekampagner og hjemmesidedesigns. Og hvis der ikke er en strategi bag, kan det være skønne spildte penge. Martin Nyrop fra Deloitte har derfor nogle forslag til, hvordan virksomheder i modebranchen udvikler deres digitale strategi, så den rent faktisk virker.

1) Sælg identitet 

- Hvis du ikke sælger andet en stoffet, så konkurrerer du på pris med H&M og Zara. Og så er du sikker på at tabe. De køber billigere ind, laver hurtigere designs og har kortere time-to-market. Produktet skal altså give noget ud over funktionalitet og kvalitet, siger Martin Nyrop.

2) Gå globalt fra starten

Forbrugerne ligner mere og mere hinanden på tværs af landegrænserne. Børnefamilier fra New York, København eller Tokyo kan sagtens have samme smag. Og derfor kan du lige så godt indrette din distributionskanal fra starten, så den kan nå langt ud.

3) Skærp din digitale oplevelse

Forbrugerne forventer, at de kan få det samme på nettet, som de kan købe i butikken. De har store forventninger til hjemmesiderne, som skal kunne levere samme service, som den fysiske verden.

4) Lav et robust forretningssystem

Få styr på din økonomi og dit cash flow. Du skal have helt styr på, hvilke produkter, du tjener dine penge på.

5) Vær skalerbar 

Det handler igen om at tænke stort fra starten. Outsource alle de ting, som ikke har med kerneforretningen at gøre. 

6) Skab allierede

Helt enkelt - indgå partnerskaber med nogen du kan hjælpe, og som også kan hjælpe dig.

7) Importer vækstkræfter

Hvis du har råd til det, så ansæt nogen, der ved noget om e-commerce, så du ikke selv bruger for meget tid på driften på det område.

8) On demand gælder også i modebranchen

Producer så lidt som muligt, der skal ligge på lager. Din supply-chain skal være så smidig, at du kan producere omtrendt samtidig med, at varen bliver købt.

9) Nytænk forretningsmodellen

Der er mange måder at drive forretning på. Det kan evt. være en abonnementsordning, genbrug af tøj eller udlejning af festkjoler. Der er mange måder at få sit produkt over rampen.

Læs hele rapporten her

LÆS OGSÅ: Fem råd fra ekspert: Sådan bliver butikker mere synlige



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD