Ni råd til bedre digitalisering af din virksomhed
Internettet skaber mange muligheder, men også hårdere konkurrence. Her er ni gode råd, som kan kickstarte en god digitalisering.
Man kan hurtigt købe sig fattig i diverse onlinekampagner og hjemmesidedesigns. Og hvis der ikke er en strategi bag, kan det være skønne spildte penge. Martin Nyrop fra Deloitte har derfor nogle forslag til, hvordan virksomheder i modebranchen udvikler deres digitale strategi, så den rent faktisk virker.
1) Sælg identitet
- Hvis du ikke sælger andet en stoffet, så konkurrerer du på pris med H&M og Zara. Og så er du sikker på at tabe. De køber billigere ind, laver hurtigere designs og har kortere time-to-market. Produktet skal altså give noget ud over funktionalitet og kvalitet, siger Martin Nyrop.
2) Gå globalt fra starten
Forbrugerne ligner mere og mere hinanden på tværs af landegrænserne. Børnefamilier fra New York, København eller Tokyo kan sagtens have samme smag. Og derfor kan du lige så godt indrette din distributionskanal fra starten, så den kan nå langt ud.
3) Skærp din digitale oplevelse
Forbrugerne forventer, at de kan få det samme på nettet, som de kan købe i butikken. De har store forventninger til hjemmesiderne, som skal kunne levere samme service, som den fysiske verden.
4) Lav et robust forretningssystem
Få styr på din økonomi og dit cash flow. Du skal have helt styr på, hvilke produkter, du tjener dine penge på.
5) Vær skalerbar
Det handler igen om at tænke stort fra starten. Outsource alle de ting, som ikke har med kerneforretningen at gøre.
6) Skab allierede
Helt enkelt - indgå partnerskaber med nogen du kan hjælpe, og som også kan hjælpe dig.
7) Importer vækstkræfter
Hvis du har råd til det, så ansæt nogen, der ved noget om e-commerce, så du ikke selv bruger for meget tid på driften på det område.
8) On demand gælder også i modebranchen
Producer så lidt som muligt, der skal ligge på lager. Din supply-chain skal være så smidig, at du kan producere omtrendt samtidig med, at varen bliver købt.
9) Nytænk forretningsmodellen
Der er mange måder at drive forretning på. Det kan evt. være en abonnementsordning, genbrug af tøj eller udlejning af festkjoler. Der er mange måder at få sit produkt over rampen.
LÆS OGSÅ: Fem råd fra ekspert: Sådan bliver butikker mere synlige
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter