Ny strategi hos herretøjskæde giver pote
Det er ikke nok at satse på de fysiske butikker. En kæmpe investering i ny onlinestrategi skabte gode resultater for denne tøjkæde.
Det er blevet hårdere at drive butik på området for herrebeklædning. Det har tøjkæden Mr måtte erkende de seneste år. Men det har ikke fået Mr til at kaste håndklædet i ringen - tværtimod. Kæden har nemlig investeret massivt i en ny cross chandel strategi. Det fortæller Mr i en ny rapport fra Deloitte, der har set nærmere på modebranchen.
Kæden har i alt 70 butikker, som den fortsat vil satse på, men det bliver i kombination med onlinehandel og andre aktiviteter.
- Den tid er ovre, hvor de fleste forretningsfolk havde deres daglige gang i midtbyen. De store virksomheder flytter ud til motorvejsnettet, og vi må kigge længere efter de mænd, der tidligere besøgte os i frokostpausen
og klarede tøjindkøbet der, siger administrerende direktør i Mr, Frank Skovgaard, i rapporten.
- Vi mærker også konkurrence fra lavprisrutefly, der flittigt sender danske mænd til Europas hovedstæder, hvor muligheden for at købe tøj til en hel sæson bestemt er til stede, uddyber han.
Nye tiltag
Mr-kæden har derfor valgt at investere massivt i en ny digital strategi. Det sidste halve år er hjemmesiden således blevet opgraderet betydeligt. Kunderne kan nu shoppe online, men de kan samtidig shoppe online gennem deres lokale forhandler. Det skaber et bånd mellem kunden og butikken. Hver af de 70 butikker har også fået deres egen facebookprofil, og så er Mr begyndt at afholde forskellige arrangementer - eksempelvis vinsmagning.
- Vi skal have en digital tilstedeværelse og være med helt fremme på alle platforme. Men grundlæggende skal vi konkurrere med online shopping ved at styrke de ting, som onlinebutikkerne bare ikke kan tilbyde. Personalet kan læse kunderne, når de træder ind i butikken og kan derfor finde varer frem, der passer til dem i stil og farvesammensætning, siger Frank
Skovgaard.
Dertil er Mr blevet meget opmærksomme på, at kunderne køber forskellige tøjmærker afhængigt af, hvor i landet de bor. Derfor har man også valgt at udarbejde 70 forskellige kataloger. De emails, der sendes ud til de 50.000 kunder, som ønsker at få et nyhedsbrev fra Mr, er ligeledes skræddersyede.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter