Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

Ny strategi hos herretøjskæde giver pote

Billede er fra Mr's stand i Bellacentret.




Mandag den 22 august 2016 kl. 11:00 af: Lise Møller Schilder - 0

Det er ikke nok at satse på de fysiske butikker. En kæmpe investering i ny onlinestrategi skabte gode resultater for denne tøjkæde.

Det er blevet hårdere at drive butik på området for herrebeklædning. Det har tøjkæden Mr måtte erkende de seneste år. Men det har ikke fået Mr til at kaste håndklædet i ringen - tværtimod. Kæden har nemlig investeret massivt i en ny cross chandel strategi. Det fortæller Mr i en ny rapport fra Deloitte, der har set nærmere på modebranchen. 

Kæden har i alt 70 butikker, som den fortsat vil satse på, men det bliver i kombination med onlinehandel og andre aktiviteter.

- Den tid er ovre, hvor de fleste forretningsfolk havde deres daglige gang i midtbyen. De store virksomheder flytter ud til motorvejsnettet, og vi må kigge længere efter de mænd, der tidligere besøgte os i frokostpausen
og klarede tøjindkøbet der, siger administrerende direktør i Mr, Frank Skovgaard, i rapporten.

- Vi mærker også konkurrence fra lavprisrutefly, der flittigt sender danske mænd til Europas hovedstæder, hvor muligheden for at købe tøj til en hel sæson bestemt er til stede, uddyber han.

Nye tiltag

Mr-kæden har derfor valgt at investere massivt i en ny digital strategi. Det sidste halve år er hjemmesiden således blevet opgraderet betydeligt. Kunderne kan nu shoppe online, men de kan samtidig shoppe online gennem deres lokale forhandler. Det skaber et bånd mellem kunden og butikken. Hver af de 70 butikker har også fået deres egen facebookprofil, og så er Mr begyndt at afholde forskellige arrangementer - eksempelvis vinsmagning.

- Vi skal have en digital tilstedeværelse og være med helt fremme på alle platforme. Men grundlæggende skal vi konkurrere med online shopping ved at styrke de ting, som onlinebutikkerne bare ikke kan tilbyde. Personalet kan læse kunderne, når de træder ind i butikken og kan derfor finde varer frem, der passer til dem i stil og farvesammensætning, siger Frank
Skovgaard.

Dertil er Mr blevet meget opmærksomme på, at kunderne køber forskellige tøjmærker afhængigt af, hvor i landet de bor. Derfor har man også valgt at udarbejde 70 forskellige kataloger. De emails, der sendes ud til de 50.000 kunder, som ønsker at få et nyhedsbrev fra Mr, er ligeledes skræddersyede. 

LÆS OGSÅ: Dansk modebrand planlægger at åbne flere butikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD