Netto lancerer rabatmærker
Nu gør Netto søsterkæderne Bilka og Føtex kunsten efter og lancerer en ordning, hvor kunderne kan indsamle mærker ved køb i kædens butikker.
Nu kan kunderne få mærker med hjem, når de køber mælk og rugbrød i Netto.
Discountkæden forsøger sig nemlig nu med en mærkeordning, der minder om den, som søsterkæderne i Dansk Supermarked - Bilka, Føtex og Salling - har haft succes med op til flere gange.
I Netto-versionen får en man et mærke, hver gang man hiver 40 kroner op af pungen. Når mærke-samlingen når 25, får man op til 70 procents rabat på produkter fra Rituals, der blandt andet sælger håndklæder.
Mærkerne kan indsamles i perioden fra lørdag den 9. august til søndag den 23. november i alle Netto og døgnNetto-butikker.
Sverige hoppede med på vognen
Netto har ikke tidligere haft en lignende mærkeordning i Danmark, men i Sverige blev discountkæden inspireret af Dansk Supermarkeds store succes med guldmærkekampagner i Bilka, Salling og Føtex, der af flere omgange var så store succeser, at dagligvaregiganten havde svært ved at følge med i leverancen af de produkter, som mærkerne gav rabat på.
Det fik Netto i Sverige til at hoppe med på vognen, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Dansk succeskampagne rykker til Sverige
Også andre supermarkedskæder herhjemme har forsøgt sig med mærkeordninger. Det gælder blandt andre SuperBest og SuperBrugsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter