Netto kan ikke følge med egen kampagne
Netto har søsat en kampagne, der giver kunderne rabat på udvalgte produkter, men kæden har ikke kunnet følge med efterspørgslen.
Det kan være svært at følge med sin egen succes.
Det har Netto måtte sande, efter discountkæden for første gang nogensinde har forsøgt sig med kampagne, hvor kunderne kan indsamle rabatmærker, når de handler.
LÆS OGSÅ: Netto lancerer rabatmærker
Kampagnen har været så stor en succes, at flere kunder er gået forgæves efter de produkter fra Rituals, som mærkerne giver rabat til. Det har fået Netto til at henvende sig til kunderne på Facebook.
- Vi har oplevet utrolig stor interesse om kampagnen og efterspørgsel efter produkterne - og det har desværre betydet at vi har haft kunder der er gået forgæves efter specifikke produkter. Det er første gang vi i Netto vælger at lave en sådan kampagne og derfor oplever vi lige nu udfordringer som vi ikke havde forudset – og det beklager vi naturligvis, skriver Netto blandt andet på sin Facebook-side.
Slut med at gå forgæves
Discountkæden lover samtidig, at det er slut med at gå forgæves.
- Vi kan fortælle at vi har fordoblet vores leveringer til butikkerne, så det er meget mere tilpasset til den store efterspørgsel vi oplever på produkterne. Vi kan samtidig love at vi ikke kommer til at løbe tør for produkter og at der er nok til alle, skriver Netto på Facebook.
Og danskerne er generelt glade for at indsamle mærker, når de handler. I en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Metroxpress, svarer 36 procent af danskerne, at de samler på rabatmærker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter