Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Netkunder vil have gratis fragt

Foto: Colourbox



Monday den 28 July 2014 kl. 15:32 af: Freja Thorbech

Danskerne vælger netbutikkerne fra, hvis fragten er for dyr, viser en ny undersøgelse.

Hvis du tager gebyr for fragten i din netbutik, kan det meget vel være derfor, at kunderne fravælger dig til fordel for konkurrenten.

En stor spørgeskemaundersøgelse, som PriceRunner har gennemført blandt sine brugere, viser nemlig, at fragtprisen er altafgørende for kundernes valg af butik online. De vil have lavest mulig eller allerhelst gratis fragt, når de indkøbte onlinevarer skal leveres. Og det er noget, som de e-handlende bør tage til efterretning, mener Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner.

- Netbutikkerne skal tage det her seriøst. Konkurrencen er hård, og derfor er fragtprisen blevet en markant faktor, når forbrugerne vælger hvilke butikker, de vil handle hos, siger Martin Andersen.

Ivrige netshoppere

De danske forbrugere shopper ofte online. Mere end 80 handler online minimum en gang om måneden, og halvdelen af de adspurgte i undersøgelsen giver udtryk for, at de ikke synes, at det er i orden, at de skal punge ud for fragten.

Omkring 7.500 brugere har besvaret Pricerunners spørgeskemaundersøgelse.

LÆS OGSÅ: Dyr dansk fragt rammer e-handlen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD