Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Content Marketing: Sådan sælger du dit produkt – uden at sælge"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

Netkunder læser sjældent det med småt

Foto: detailfolk.dk



Mandag den 3 august 2015 kl. 15:30 af: Lise Møller Schilder

Hver anden dansker læser sjældent eller aldrig betingelserne, når de handler på nettet. Men det går ud over forbrugerne selv, mener forbrugerøkonom.

Danskerne er vilde med at nethandle. Faktisk er vi det folkefærd i Europa, der handler mest på nettet efter englænderne.

Det betyder dog ikke, at danskerne er særlig gode til at læse betingelserne, når de handler på nettet. Det viser en undersøgelse som e-mærket har lavet.

68,6 procent af den andel af danskerne, som handler mest på nettet læser nemlig sjældent eller aldrig betingelserne, inden de trykker køb.

- Det er jo paradoksalt nok dem, der handler mest, der er i størst risiko for at få sig en ubehagelig overraskelse i handelsbetingelserne, fordi de ikke læser dem. Og som vores undersøgelse også viser, kender de mest handlende ikke nethandelsreglerne bedre end de andre,” lyder det fra Lars Schmidt Larsen, direktør i e-mærket.

Uerfarne læser mest

Undersøgelsen viser, at det er de kunder, der handler mindst på nettet, der er bedst til at læse betingelserne. Her læser 87,1 procent betingelserne, inden de køber.

Der kan da også være gode grunde til at læse betingelserne, så der ikke opstår uoverensstemmelser mellem butikken og kunden efterfølgende.

- Som minimum bør man altid læse punkterne om fortrydelse, reklamation og særlige vilkår omkring købet i handelsbetingelserne. Det er ofte de punkter, hvor de største forskelle fra standarden findes, forklarer Lars Schmidt Larsen. 

LÆS OGSÅ: Dansk koncept til amerikansk nethandel hitter



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD