Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Netbutik får bøde for at forlænge tilbud

Foto: detailfolk.dk



Monday den 17 December 2012 kl. 09:30 af: Mette Winkler

50% kun i dag. Det kan være farligt at skrive, hvis tilbuddet ender med også at gælde i morgen og dagen efter - og dagen efter. Netbutik har netop betalt 30.000 kroner i bøde.

Man kan ikke blive ved med at sige, der er 50 procent på alle varer. Når varerne har været på udsalg tilstrækkelig længe, så bliver udsalgsprisen den nye normalpris, og så er det med at stoppe tilbudskampagnen.

Det lærte internetvirksomheden Luxstyle på den hårde måde. Virksomheden har betalt en bøde på 30.000 kroner efter forbrugerombudsmanden politianmeldte den i juni.

Tilbud blev forlænget hver dag

- Luxstyle ApS annoncerede med 50 % rabat på alle varer – hvis man vel og mærke var hurtig, for tilbuddet gjaldt kun til næste dags aften. Men det viste sig, at tilbuddet med 50 % rabat hver dag blev forlænget med yderligere et døgn, skriver forbrugerombudsmanden. 

Det må man ikke. Det er ulovligt at vildlede forbrugerne med besparelser, hvis forbrugeren reelt ikke sparer penge - dermed er markedsføring af normalpriser som tilbudspriser bandlyst. Hvis et tilbud fortsætter, vil tilbudsprisen blive til den nye normalpris for varen.

Ændrer kampagnetekst

I dag skriver Luxstyle.dk, der blandt andet sælger ure og slankeaccessoriers:

Billigt Billigt Billigt. Slå til nu - og spar penge.
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD