Nemlig.com tiltrækker kunder med discountpriser
Billige priser har fået flere forbrugere til at lægge deres dagligvareindkøb online hos Nemlig.com.
Flere og flere kunder lægger varer i den virtuelle kurv hos nemlig.com.
Onlinesupermarkedet indledte i oktober en aggressiv prisstrategi, hvor mere end 1.600 produkter blev prismatchet med varer i Netto. Det har nu på rekordtid resulteret i en markant kundefremgangen og stigende omsætning. Nemlig.com har på under fem måneder skabt en vækst på 80 procent mod en forventet vækst på 50 procent over 12 måneder.
- Det er gået vanvittig stærkt. Vi havde bestemt ikke troet, at det ville gå så hurtigt. Men vores prismatch mod Netto på mere end 1.600 dagligvarer har vist, at der er en kæmpe interesse for at handle dagligvarer på nettet, når det kan gøres lige så billigt som i de fysiske discountsupermarkeder, siger adm. direktør og stifter af nemlig.com, Stefan Plenge, i en udtalelse.
Discountvarerne trækker
En ny undersøgelse udarbejdet af webbureauet Dwarf, som har kortlagt 2000 danskeres indkøbsvaner på nettet, viser en markant interesse for at handle dagligvarer online. 15 procent af de adspurgte svarer, at de har købt deres dagligvarer over nettet i 2013, mens 49 procent svarer, at de forventer at prøve online dagligvareshopping i 2014.
LÆS OGSÅ: Danskerne vil købe dagligvarer online
Og hos nemlig.com fornemmer man, at det især er de billige priser, der trækker i forbrugerne.
- Der er en klar tendens. Ingen vil betale for meget for deres basisvarer eller levering. Vi kan i den grad mærke en efterspørgsel på dagligvarer til discountpriser, siger Stefan Plenge.
Nemlig.com åbnede i august 2010 og er i dag Danmarks største online supermarked med over 300 ansatte og en omsætning på et trecifret millionbeløb. Ud over discountvarerne har nemlig.com også et stort udvalg af delikatessevarer og samarbejder med blandt andre Cofoco og Meyers.For nyligt købte Bestseller-milliardær Anders Holch Povlsen halvdelen af det fremadstormende netsupermarked.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter