Online supermarked indleder discount-krig
Med en ny priskampagne blæser nemlig.com til kamp mod de danske discountkæder. Netsupermarked vil matche Nettos priser på 1.200 varer.
Nu indleder nemlig.com et angreb på landets discount supermarkeder.
Med en ny prismatch-ordning vil netsupermarkedet sælge over 1.200 produkter til Netto-priser online, skriver Berlingske Business.
Nemlig.com har tjekket priserne i en række tilfældigt udvalgte Netto-butikker og nedsat priserne på mange af sine dagligvarer derefter. Derudover vil online supermarkedet foretage daglige pristjek i Netto for at sikre, at man matcher discountkædens priser.
Adm. direktør i nemlig.com, Stefan Plenge, siger til Berlingske Business, at man indleder sin offensiv, fordi man nu har fået opbygget en forretningsmodel, der fungerer.
Direktør i Detailhandels Promotion Bruno Christensen kalder over for avisen initiativet for banebrydende. Han tror, at netsupermarkedet på den korte bane kan stjæle kunder fra discountkæderne.
Hos Dansk Supermarked vil pressechef Mads Hvidtved Grand over for Berlingske Business ikke udelukke, at Netto på et tidspunkt vil komme med et modtræk til den nye priskampagne.
LÆS OGSÅ: Her er online supermarkedernes største udfordring
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter