Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nemlig.com i markant fremgang

Foto: nemlig.com



Thursday den 19 December 2013 kl. 08:11 af: Freja Thorbech

Der er fortsat røde tal på bundlinjen hos netsupermarkedet, men det er væsentlig mindre end sidste års millionunderskud.

Det ser ud til, at netsupermarkedet nemlig.com så småt er ved at vinde indpas på det danske dagligvaremarked og samtidig også er ved at få styr på indtjeningen.

Selvom det netop fremlagte årsregnskab melder om et underskud på 969.000 kroner, er det en væsentlig fremgang fra sidste års underskud på 8 millioner kroner.

LÆS OGSÅ: Netsupermarked præsenterer massivt underskud

Selskabet oplyser ikke i regnskabet, hvor meget der omsættes for, men der er fremgang i bruttofortjenesten, der i sidste regnskabsår lå på 26,7 millioner kroner, mens den i år er landet på 49,5 millioner kroner.

Det er tredje gang, at nemlig.com fremlægger regnskab, og netsupermarkedet anser selv resultatet for tilfredsstillende. Det skriver ledelsen i årsberetningen.

Har indledt discountkrig

Nemlig.com indledte fornylig en markant priskrig mod discountsupermarkederne. Det ambitiøse online supermarked forsøger at lokke kunderne til ved at matche Nettos priser på mere end 1.200 produkter.

LÆS OGSÅ: Online supermarked indleder discount-krig

Og det er netop forbrugernes vaner, der er netsupermarkedernes største udfordring i kampen om kunderne på dagligvaremarkedet. Som tidligere beskrevet på detailfolk.dk handler mange forbrugere handler nemlig per automatik i de fysiske butikker, og netsupermarkederne er enige om, at får de først lokket forbrugerne til at prøve at handle på nettet, så vil de gøre det igen.

LÆS OGSÅ: Her er online supermarkedernes største udfordring

Mens nemlig.com forsøger at lokke forbrugerne til med discount på nettet, går konkurrenten Irma.dk i en anden retning. Her holder man fast i Irma-konceptet, som man kender det fra de fysiske butikker, men i december forsøger man at lokke kunderne til med en særlig julekampagne.

LÆS OGSÅ: Julekampagne løfter Irma.dk



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD