Er online dagligvarehandlen endelig slået igennem?
I et friskt blogindlæg kommenterer detailfolk.dk's faste blogger, detailekspert Flemming Birch, nemlig.com's nye prismatch-kampagne.
Discountpriser på dagligvarer online kan potentielt tiltrække nye kunder.
Det mener detailfolk.dk's faste blogger, detailekspert Flemming Birch, der i et frisk blogindlæg forholder sig til den nye priskampagne fra online supermarkedet nemlig.com.
Nemlig.com har netop offentliggjort, at man med en ny prismatch-ordning vil sælge over 1.200 produkter til Netto-priser online. Og det kan potentielt få flere til at købe ind online i stedet for at tage turen ned i det lokale supermarked, mener Flemming Birch.
- Nemlig.com’s tiltag er offensivt og aggressivt, og det bliver spændende at følge, om de får held med at tiltrække nye kunder til butikken. For det er nemlig nye kunder, det handler om. Alle de kunder, der ikke har prøvet at købe dagligvarer online før, har nu en undskyldning mindre for at holde sig tilbage, skriver Flemming Birch blandt andet i sit indlæg.
Ikke en trussel
For nemlig.com er det essentielle, om man med den nye kampagne kan få etableret en base af onlinekunder, der lægger alle eller de fleste af deres dagligvarekøb online. Lykkedes det er der basis for en øget omsætning, vurderer Flemming Birch.
De store kæder behøver ikke at frygte det nye tiltag fra nemlig.com. De kan derimod bruge det som inspirationskilde, mener Flemming Birch.
- Nemlig.com er ikke en trussel mod de store kæder, men onlinesupermarkedet er en spændende rugekasse for nye ideer, som de store kan iagttage, mens de venter på det rigtige tidspunkt at slå til på, skriver han.
Læs hele Flemming Birchs blogindlæg her.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter