Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Online supermarked tilbage efter økonomisk timeout

Foto: Todoor.dk



Tirsdag den 29 januar 2013 kl. 10:30 af: Mette Winkler - 0

En turbulent start med manglende investorinteresse har siden marts 2012 fået netkonceptet Todoor.dk till at åbne, lukke og nu genåbne.

En investor trak sig i slutningen af 2012 og klodsede bremsen for e-supermarkedet Todoor.dk. Nu har detailhandlens topprofil bag projektet, Brian Mollerup - tidligere adm. direktør hos Spar, Dagrofa og Superbest - fundet en redningsplan.

Det bliver ifølge Dansk Handelsblad i samarbejde med Lærernes Indkøbscentral (LIC), som bliver Todoor.dk's nye hovedleverandør.

- Vi arbejder hårdt på en løsning, og vi håber, at vi er tilbage igen snarest muligt, skrev Todoor.dk på sin hjemmeside 5. december, da pengeproblemer var årsag til en midlertidig lukning af projektet.

LÆS OGSÅ: Ambitiøst online-supermarked lukket

Lavvande på investorfronten

- Vi mistede en investor, og det betød, at vi ikke kunne køre videre. Derfor traf vi beslutningen om at lukke ned og finde et andet setup, siger Brian Mollerup, adm. direktør i Todoor.dk, til epn.dk.

Todoor.dk's kommercielle aktiviteter er nu købt ud af det konkursramte selskab og lagt i et nyt, der hedder Food Now.

Ambitionerne fejler ikke noget

De store ambitioner, der kendetegnede Todoor.dk, da online supermarkedet med vækstfonden i ryggen slog dørene op til den virtuelle markedsplads med kurs mod konkurrenterne nemlig.com og irmatorvet.dk, er intakte trods investorbumpet.

Todoor.dk leverer i øjeblikket kun til danskere i hovedstadsområdet, men intentionen er at nå ud til hele Danmark på sigt. Ud over dagligvarer, vil Todoor.dk også tilbyde udbringning af måltider til den travle familie.

- Vores koncept hjælper travle familier, der gerne vil leve sundt og bruge deres kostbare tid sammen i stedet for i supermarkedskøen. Vores kunder sparer i gennemsnit tre timer om ugen ved at bestille det hele virtuelt og få det leveret til døren samme dag. En kunde har måske både brug for mælk, smør og andre basisdagligvarer, et lækkert brød fra gourmetbageren og et færdigt sundt aftensmåltid, sagde Brian Mollerup i forbindelse med lanceringen i marts måned 2012.


LÆS OGSÅ: Supermarkedskæde forstærker satsning på nettet
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD