Online supermarked tilbage efter økonomisk timeout
En turbulent start med manglende investorinteresse har siden marts 2012 fået netkonceptet Todoor.dk till at åbne, lukke og nu genåbne.
En investor trak sig i slutningen af 2012 og klodsede bremsen for e-supermarkedet Todoor.dk. Nu har detailhandlens topprofil bag projektet, Brian Mollerup - tidligere adm. direktør hos Spar, Dagrofa og Superbest - fundet en redningsplan.
Det bliver ifølge Dansk Handelsblad i samarbejde med Lærernes Indkøbscentral (LIC), som bliver Todoor.dk's nye hovedleverandør.
- Vi arbejder hårdt på en løsning, og vi håber, at vi er tilbage igen snarest muligt, skrev Todoor.dk på sin hjemmeside 5. december, da pengeproblemer var årsag til en midlertidig lukning af projektet.
LÆS OGSÅ: Ambitiøst online-supermarked lukket
Lavvande på investorfronten
- Vi mistede en investor, og det betød, at vi ikke kunne køre videre. Derfor traf vi beslutningen om at lukke ned og finde et andet setup, siger Brian Mollerup, adm. direktør i Todoor.dk, til epn.dk.
Todoor.dk's kommercielle aktiviteter er nu købt ud af det konkursramte selskab og lagt i et nyt, der hedder Food Now.
Ambitionerne fejler ikke noget
De store ambitioner, der kendetegnede Todoor.dk, da online supermarkedet med vækstfonden i ryggen slog dørene op til den virtuelle markedsplads med kurs mod konkurrenterne nemlig.com og irmatorvet.dk, er intakte trods investorbumpet.
Todoor.dk leverer i øjeblikket kun til danskere i hovedstadsområdet, men intentionen er at nå ud til hele Danmark på sigt. Ud over dagligvarer, vil Todoor.dk også tilbyde udbringning af måltider til den travle familie.
- Vores koncept hjælper travle familier, der gerne vil leve sundt og bruge deres kostbare tid sammen i stedet for i supermarkedskøen. Vores kunder sparer i gennemsnit tre timer om ugen ved at bestille det hele virtuelt og få det leveret til døren samme dag. En kunde har måske både brug for mælk, smør og andre basisdagligvarer, et lækkert brød fra gourmetbageren og et færdigt sundt aftensmåltid, sagde Brian Mollerup i forbindelse med lanceringen i marts måned 2012.
LÆS OGSÅ: Supermarkedskæde forstærker satsning på nettet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter