Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ambitiøst online-supermarked lukket

Foto: todoor.dk



Wednesday den 5 December 2012 kl. 13:30 af: Dennis Clausager

Det skortede ikke på ambitionerne, da nogle af detailbranchens top-profiler lancerede netkonceptet To Door. Nu er det pludseligt lukket.

Ambitionerne var store, da tidligere topfolk fra både detail- og IT-branchen, blandt andet støttet af Vækstfonden, lancerede det nye e-supermarked To Door tilbage i marts måned i år. 

Ville slås med de store
Idéen var at tage konkurrencen op mod de store konkurrenter som nemlig.com og irmatorvet.dk, men To Door ville ud over dagligvarer, også  tilbyde danskerne udbringning af måltider.

I forbindelse med lanceringen udtalte en af stifterne, Brian Mollerup, der blandt har en baggrund som topchef i Super Best, sig ellers meget forventningsfuldt om konceptet.

- Vores koncept hjælper travle familier, der gerne vil leve sundt og bruge deres kostbare tid sammen i stedet for i supermarkedskøen. Vores kunder sparer i gennemsnit tre timer om ugen ved at bestille det hele virtuelt og få det leveret til døren samme dag. En kunde har måske både brug for mælk, smør og andre basisdagligvarer, et lækkert brød fra gourmetbageren og et færdigt sundt aftensmåltid,” sagde Brian Mollerup i marts måned 2012.

Kort levetid
Men nu tyder noget altså på, at konceptet måske fik en kort levetid, da man på To Door's hjemmeside nu kan læse, at de er lukket, og de siger tak til kunderne. På hjemmesiden står der dog også; "vi arbejder hårdt på en løsning og vi håber at vi er tilbage igen snarest muligt". Ifølge To Doors administrerende direktør skyldes den midlertidige lukning, at en investor har trukket sig.

- Det (betalingsstandsningen, red.) skyldes, at vi mangler penge. En af vores private investorer er stået af og har valgt ikke at løfte de penge, som aftalen var. Det er klart, at hvis du trækker det kort undervejs, så er der ikke nogen penge. Så gælder det om at finde nogle nye løsninger. Og det er jeg i gang, siger han til Børsen.dk og tilføjer: 

- Lige nu kæmper jeg for at se, om jeg kan redde det og sætte det op i et nyt setup.

Så sent som i sidste uge var To Door ellers talere ved en konference i Tivoli Congress Center, hvor de fortalte om konceptet og fremtidens indkøbsvaner, men hvor de samtidig bekendtgjorde, at de fortsat ikke tjente penge, og at de søgte flere leverandørpartnere til det nu lukkede koncept.

LÆS OGSÅ: Supermarkedskæde forstærker satsning på nettet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD